مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵
۰ نفر

محمدعلی نجفی دیروز از سایت برف‌روبی شهرداری بازدید کرد. وی پس از این بازدید به خبرنگاران گفت: شهرداری از قبل از آغاز بارش برف آمادگی لازم را داشت. بخش‌هایی از سخنان او به این شرح است:

گرمخانه

با توجه به پیش‌بینی قبلی هواشناسی ما از عصر روز شنبه برای مقابله با آثار ناشی از بارش برف آمادگی داشته و از ساعت 6عصر دیشب (شنبه‌شب) در تمامی سطح شهر تهران حضور داشتیم؛ از این‌رو با آغاز بارش برف، تمامی نیروهای شهرداری در مناطق مختلف حضور داشتند و به هیچ عنوان غافلگیری نبود.

اولین آمادگی شهرداری تهران درباره گرمخانه‌ها و محل‌های اسکان کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان بود؛ بر این اساس در طول شب گذشته (شنبه شب) تعداد زیادی از خودروهای شهرداری در شهر می‌چرخیدند تا کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها را به گرمخانه‌ها ارجاع دهند.

بعضی از خطوط مترو همانند خط تهران - کرج تا ساعت 3بامداد فعال بودند و جمعی از شهروندان تهرانی که وسیله نقلیه از ایستگاه مترو به منازل پیدا نکردند، در همان ایستگاه‌ها اسکان داده شدند.

از ساعت هشت و سی دقیقه شب و با شروع برف در اکثر مناطق، همکاران ما در شهرداری در سطح خیابان‌ها توزیع شدند و از همان زمان تا‌کنون (یکشنبه) عده‌ای از همکاران هنوز شیفت خود را عوض نکرده‌اند.

معابر را به 3گروه معابر اصلی، درجه 2 و درجه 3 برای برف‌روبی تقسیم کردیم. مشخص بود که اولویت را به معابر اصلی دادیم؛ امروز صبح (یکشنبه) هم شهروندان اذعان داشتند که تمامی معابر و به‌خصوص معابر اصلی باز بود. البته در بعضی نقاط ممکن بود به‌علت سقوط درخت نیم ساعت ترافیک ایجاد شده باشد و یا به‌خاطر لیز خوردن برخی خودروها، معبری بسته شود که به سرعت این معابر بازگشایی شده است.

از صبح امروز (یکشنبه) به مناطق ۱۹ و ۲۰برای کمک به باز کردن بزرگراه تهران - قم و مناطق ۲۱ و ۲۲ برای کمک به باز کردن بزرگراه تهران - کرج دستور دادیم تا امکانات اضافی خود را به آن سمت ببرند؛ بر این اساس مقداری از مرز و حریم شهر تهران خارج شدیم تا به راهداری کمک کنیم.

تعطیلی مدارس و عقب افتادن ساعت شروع کار ادارات کمک خیلی خوبی کرد و امشب (یکشنبه‌شب) نیز شهروندان و شهرداری باید خیلی مراقبت کنند؛ چرا که برودت هوا خیلی زیاد خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود هوای تهران به منهای 8درجه سانتی‌گراد برسد. از این‌رو بخش عمده‌ای از سطح خیابان‌ها و به‌خصوص پیاده‌راه‌ها یخ خواهد بست و فردا (دوشنبه) روز سختی از نظر حمل‌ونقل و جا‌به‌جایی شهروندان خواهد بود.

بعضی‌ها گفتند شهرداری غافلگیر شد اما به هیچ عنوان اینگونه نبود؛ بلکه شهرداری قبل از بارش این نزولات آسمانی کاملا آمادگی داشت.

بعضی از راه‌ها در ابتدای بارش بند آمده بودند که آن هم عمدتا به‌خاطر شیب زیاد خیابان‌ها و لیز خوردن خودروها بود؛ بر این اساس راهبندان‌هایی ایجاد شده بود و کاری نبود که از عهده شهرداری برآید. شهرداری تهران نیز در هر نقطه‌ای که خبر راهبندان رسیده بود، بلافاصله اکیپ مخصوصی را علاوه بر گروهی که کار آنها باز کردن معابر بود، به منطقه اعزام کرد.

کد خبر 396878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha