همشهری آنلاین: معاون هماهنگی امور استانداری تهران گفت: عوامل شهرداری و مدیریت شهری در پی بارش برف اخیر در تهران سنگ تمام گذاشتند.

احمد تواهن

به گزارش ایسنا، احمد تواهن در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که عصر امروز به منظور بررسی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مختلف در برف اخیر به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: پس از بارش برف سه نقطه بحرانی در تهران داشتیم که هر سه نقطه در مبادی ورودی و خروجی تهران بود که البته در مرز استان‌های تهران و البرز یک بار نقطه بحرانی باز شده ولی دوباره گره دیگر ایجاد شد در مجموع می‌توان گفت که چهار نقطه بحرانی داشتیم.

وی با بیان اینکه شکسته شدن شاخه‌های چند درخت به دلیل برف سنگین آبدار چیز خاصی نیست، گفت: در مرز تهران و کرج متاسفانه به دلیل رعایت نکردن کامیون‌های سنگین دو بار راه مسدود شد و مشکلاتی ایجاد شد که این وضعیت تا ساعت 13 ادامه داشت.

وی با بیان اینکه عوامل شهری و مدیریت شهری در برف اخیر سنگ تمام گذاشتند، گفت: از نظر من نمره خیلی خوب به اقدامات این افراد تعلق می‌گیرد. تا ساعت 2:30 بامداد امروز ماموران شهرداری چندین بار معابر تهران را از برف پاکسازی کردند و در مجموع 2.5 بار تهران را جارو کردند.

تواهن با اشاره به دستور آغاز به کار ادارات با تاخیر دو ساعته در صبح امروز خاطرنشان کرد: این تاخیر دو ساعته در حقیقت ساعتی طلایی بود. در سال 82 پس از برفی که حجمش به این اندازه هم نبود ما تا ساعت 14 شاهد قفل شدن خیابان‌های تهران بودیم اما با پیش بینی این تاخیر دو ساعته چنین مشکلی پیش نیامد.

وی با بیان اینکه تهران یک درصد از جغرافیای کل کشور را در اختیار دارد اما 18 درصد جمعیت کشور در آن ساکن هستند، گفت: این یعنی در هر کیلومتر مربع از تهران 1000 نفر ساکن هستند که اینها امکاناتی را می‌خواهند که باید وجود داشت باشد.

کد خبر 396774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha