همشهری آنلانی: معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای شناخت چالش‌های پیش‌روی شهری نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است، گفت: موضوع حریم به عنوان یکی از چالش‌های آینده شهر تهران در برنامه ریزی باید در نظر گرفته شود.

حجت میرزایی

به گزارش ایسنا، حجت میرزایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران در تشریح تدوین سومین برنامه پنج ساله شهرداری تهران، گفت: این برنامه هنوز تدوین نشده است، اما قطعا برای تحقق آنچه که خواست‌های دستگاه‌های اجرایی است قطعا با آنها تعامل مستمری انجام خواهد شد. در حقیقت برای تحقق شهر امن باید برنامه انعطاف پذیر تدوین شود.

وی افزود: ضرورت تعامل شهرداری تهران دستگاه‌های اجرایی استان برای این برنامه در قالب برگزاری جلساتی مشترک انجام خواهد شد. در مطالعاتی تلاش خواهیم کردکه حداکثر تعامل را داشته باشیم تا به این ترتیب هم‌افزایی مناسبی میان شهرداری تهران و دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد

وی ادامه داد:‌ اسناد مصوب را باید از دستگاهای مختلف دریافت کنیم و نمایندگان دستگاه‌های مختلف باید در کارگروه تدوین برنامه پنج ساله شهرداری حضور داشته باشند.

وی گفت:‌ متاسفانه فرصت‌های بزرگی در شهر تهران از دست رفته است اما برای تحقق برنامه‌ریزی دقیق باید از این پس چالش‌های پیش رو را به درستی مد نظر قرار دهیم. موضوع حریم به عنوان یکی از چالش‌های آینده شهر تهران در برنامه ریزی باید در نظر گرفته شود. البته موضوع آسیب‌های اجتماعی که برخی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این جلسه نسبت به آن موضوعاتی مطرح کردند فراتر از برنامه شهرداری تهران است وباید در قالب سازمان اجتماعی کشور به آن پرداخته شود.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شهردار شب افزود:‌ این موضوع فرصتی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم آنچه که شب و در سطح شهر اتفاق می‌افتد را مشاهده کنیم در آخرین باری که به عنوان شهرداری شب مشغول به کار بودم پهنه جنوبی شهر را در شب مشاهده کردم که متاسفانه زندگی شب عاری از شادی و نشاط است و تکمیل کننده زندگی روز محسوب نمی‌شود. زندگی شب در تهران مبتنی بر اقتصاد سیاه در جریان است و می‌توان معضلاتی همچون معتادین، جابه جایی زباله و سایر کارهای غیر قانونی که در روز و در شلوغی روز گم می‌شوند را در خلوتی شب مشاهده کرد.

کد خبر 396615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha