همشهری آنلاین: استاندار تهران با اعلام اینکه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران برای اولین بار است که در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان مطرح می‌شود در خصوص جمعیت تهران گفت: این شهر در روزها ۱۱ میلیون و شب‌ها ۸ میلیون نفر جمعیت دارد.

تهران

به گزارش ایلنا، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با حضور محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و نماینده سایر ادارات تشکیل شد.

در این جلسه معاون برنامه‌ریزی توسعه شهرداری تهران، حجت الله میرزایی بخشی از برنامه پنج ساله سوم شهرداری که هم‌اکنون در دست تهیه است را در جلسه تشریح کرد.

استاندار تهران ضمن قدردانی و تشکر از رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان تهران، ترکی، که برنامه پنج ساله شهرداری را در دستور کار جلسه قرار داده است گفت: تهران شب‌ها هشت میلیون و روزها 11 میلیون جمعیت دارد. در نتیجه اداره این شهر نیاز به برنامه و تجارب داخلی و خارجی دارد تا در تراز پایتخت بودن قرار بگیرد. برداشتی که از تهران می‌شود الگویی از کل کشور است. لذا اینکه این شهر خوب اداره شود یک شهر پیشرفته باشد و در آن توسعه پایدار صورت بگیرد اهمیت بالایی دارد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه اداره شهری با این ویژگی‌ها بسیار سخت است افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در قضاوت عملکرد شهری سربلند باشیم و بتوانیم در سطح بین‌المللی از کار خود دفاع کنیم. برنامه‌های اول و دوم توسعه شهر تهران فقط در شورای شهر و شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان مطرح نشده بود و اینکه بالاخره این برنامه به شورای برنامه ریزی توسعه استان آمده است نشان‌ دهنده وجود یک نگاه علمی است.

او ادامه داد: به همین دلیل خوشحالیم و تشکر می‌کنیم و امیدواریم در آینده تعامل خوبی صورت گیرد. ما به شهرداری کمک خواهیم کرد تا برنامه‌ای علمی‌تر و اجرایی‌تر تهیه کنند. از مدیران حاضر نیز می‌خواهم در بررسی برنامه‌ شهر تهران با حوصله، صبر و آینده‌نگری ورود کنند و به دنبال این نباشند که دیدگاه خود را اعمال کنند بلکه بخواهند موانع را برطرف کنند. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم جلساتی با حضور شهرداری و مدیران برگزار شده تا در نتیجه این جلسات به سمت یک برنامه اجرایی مناسب و توسعه پایدار حرکت کنیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه اسناد بالادستی باید مبنا و ملاک عمل برای برنامه پنج ساله شهرداری باشد، افزود: برنامه ششم توسعه و سند چشم‌انداز 20 ساله همه به عنوان اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی کل کشور محسوب می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار در ادامه به معضلات و اولویت‌های استانداری اشاره کرد و گفت: مدیریت هماهنگ جزو مواردی است که ما به آن توجه داریم. موضوع دیگر بحث کم کردن آلودگی هوای استان تهران، معضلات زیست محیطی، پسماند، آب و فاضلاب، تراکم جمعیت و به خصوص مسائل اجتماعی است.

مقیمی با بیان اینکه در 20 الی 30 سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است افزود: بحث آسیب‌های اجتماعی برای ما در حال حاضر به شدت یک مساله اساسی است. طلاق، مواد مخدر، مسائل اخلاقی و... مواردی است که ما در برخورد با آنها بسیار جدی هستیم و در جلسات متعدد در محضر مقام معظم رهبری هم روی آنها تاکید داشته‌ایم.

او ادامه داد: ما به عنوان شورای برنامه‌ریزی باید تعامل خود را با شهرداری افزایش دهیم. اینکه چرا قبلا این تعامل وجود نداشته اهمیت ندارد. آنچه در حال حاضر حائز اهمیت است این است که شهرداری، دولت، مجلس و شورای شهر همه در یک جهت حرکت می‌کنیم.

استاندار در انتها حضور معاون شهردار در این جلسه را اتفاقی مبارک خواند و گفت: در حوزه ورزش، اقتصاد، آموزش و پرورش باید با شهرداری بیشتر همکاری کنیم. این اقدامی مبارک است و امیدوارم این تلاش تداوم یافته و تعامل‌ها افزایش یابد. در هر صورت اداره یک شهر هشت میلیونی سخت بوده و همه باید به شهردار محترم کمک کرده تا شهر را اداره کنند و این امر مستلزم هماهنگی، همدلی و پشتیبانی است.

کد خبر 396625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha