همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت، تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سيد محمد هادي ايازي نوشت:

خجسته زادروز بزرگ‌بانوی کربلا بهانه‌ای است برای ارج نهادن بر تلاش‌های شبانه‌روزی زنان و مردانی که با از خودگذشتگی و بزرگواری، مرهم زخم‌ها و التیام درد بیماران و نیازمندان می‌شوند.

گرامی‌داشت حرفه‌ای که نمونه روشن و اسوه صادق آن، حضرت زینب (س) است که هم با استواری پرستار خانواده، زخم‌خوردگان و بازماندگان آن اندوه جان‌کاه بود و هم پرستار یک منش و روش زیستن، روش و منش سربلندی و آزادگی، فراموش نکردن جامعه و دل‌سوخته آلام و جست‌وجوگر سعادت نوع بشر بودن.

در دوران دفاع مقدس نیز پزشکان و پرستاران در جان‌فشانی و ایثار از رزمندگان و جانبازان و شهدا چیزی کم نگذاشتند و پا به پای ایشان در جنگ و پشت جبهه‌ها حضور موثر و کارآمد و انکارناشدنی داشتند.

نزدیک‌تر که بیاییم، هنوز چیزی از زلزله مناطق غرب کشور نگذشته است و اگر نبود وظیفه‌شناسی و ازخودگذشتگی نیروهای ارجمند درمان و پرستاران بزرگوار، بی‌شک مردم رنج‌دیده آن مناطق افزون بر کشیدن بار زلزله و از دست دادن عزیزان و از کف رفتن اموال، محنت آسیب‌دیدگی و بیماری را چندین‌برابر می‌بایست تحمل می‌کردند.

پرستاری هرگز نمی‌تواند یک شغل منفعلانه باشد که در گذر زمان دچار نخوت و خمودی شود. پرستاری حرفه‌ای جامعه‌نگر و مشارکت‌جو است که اگر درست، علمی و با عشق و علاقه، پیاده و به کار گرفته شود، با ایجاد احساس مطبوع و روحیه خوب، نیاز به بسیاری از داروها و درمان‌های گزاف را از بین می‌برد.

این روز را به همه حرفه‌مندان این رشته ارزشمند و دوست‌داران و رهروان آن بانوی بزرگوار شادباش می‌گویم و برای‌شان آرزومند پیروزی و بهروزی هستم تا با تقویت حس مشارک‌جویی و نوع‌دوستی و دست‌گیری، رنگ مهر و وفا را بیش‌تر و بیش‌تر کنند.

"یا انیس من لا انیس له"

کد خبر 396201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha