همشهری‌آنلاین: وزیر خارجه روسیه از اقدام‌های یک‌جانبه آمریکا در مورد ایران و سوریه انتقاد کرد و گفت ترکیه از این که آمریکا به تعهد خود در مورد سوریه پایبند نبوده و یک‌جانبه عمل می‌کند، عصبانی شده‌است.

سرگئی لاوروف، وزير امورخارجه روسيه در گفت‌وگو با روزنامه روسی کمرسانت توضیح داد: بسیاری از کارشناسان سیاسی می‌گویند چرا ما نگران رفتارهاي آمريكا هستيم. بگذارید وضعیت هر چه می‌خواهد بدتر بشود. بگذارید ثابت شود که آمریکا نمي‌تواند راه حل توافقی پيدا كند.

 تصمیم آمريكا به ایجاد نیرویی متشکل از کردها در شمال سوریه و مسلح كردن آنها يك‌جانبه‌گرايي است كه لاوروف مي‌گويد سبب عصبانيت تركيه شده‌است.

تركيه پيشتر به آمريكا درخصوص اين اقدام‌هايش هشدار داده‌بود.

ارتش ترکیه از روز شنبه ۳۰ دی ماه عملیات نظامی خود با نام «شاخه زیتون» را با حمله هوایی و زمینی به منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است.

به گزارش رويترز، لاوروف در گفت‌و‌گويش تاكيد كرده برخي كارشناسان سياسي مي‌گويند شكست آمريكا در سياست‌هايش نقش مخرب این کشور در جهان را آشکار مي‌كند.

او همچنین درخصوص رویکرد دولت دونالد ترامپ نسب به برجام گفت: آمریکا به تعهد خود در این زمینه پایبند نیست. تصمیم دولت واشنگتن در مورد توافق هسته‌ای با ایران نیز یک‌جانبه‌گرایی‌ست و آینده‌ای ندارد.

کد خبر 396152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha