همشهری آنلاین: استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: سرمایه‌گذاران برای تولید موتور برقی اقدام کنند.

سرمایه‌گذاران برای تولید موتور برقی اقدام کنند

به گزارش مهر، محمد حسین مقیمی، صبح یکشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در استانداری تهران برگزار شد با اشاره به این که آلودگی هوا از دغدغه‌های اصلی است طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به این که دولت برای رفع آلودگی هوا نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارد، اگر آئین‌نامه هایی که در سال ۹۳ تصویب شده‌اند کاملا به اجرا برسد درصد زیادی از مشکل آلودگی هوا حل خواهد شد.

مقیمی افزود: بخش زیادی از آلودگی هوا متعلق به اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده است چرا که از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد، عمر مفید ۳ هزار دستگاه به پایان رسیده است و نیازمند جایگزینی می‌باشند.

وی در ادامه با بیان این که پسماندسوزی را یکی از عوامل آلودگی هوا دانست گفت: فرمانداران و بخشداران استان در این زمینه موظف به جلوگیری از این کار شد‌ه‌اند و تا حدودی هم اقداماتی صورت گرفته اما لازم است محل مشخصی را برای این کار در نظر بگیریم و همچنین لازم است در شهرستان‌ها درختکاری صورت بگیرد که همه شهرستان‌ها را مکلف کرده‌ایم که یک کمربند سبز ۱۲۰۰ هکتاری در تهران ایجاد شود.

استاندار تهران گفت: سرمایش و گرمایش ساختمان‌های خصوصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در حال بررسی می‌باشد.

مقیمی با بیان این که در مورد تاکسی‌ها اقدامات خوبی انجام شده، ولی باید به دنبال برقی‌شدن تاکسی‌ها و موتورها برویم بیان داشت: برای تولید موتور برقی سرمایه‌گذاران باید اقدام کنند.

کد خبر 396045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha