همشهری آنلاین: نمایندگان کشورهای ضامن کنگره گفت وگوی ملی سوریه، برای انجام آخرین هماهنگی ها، مذاکرات خود را در سوچی آغاز کردند.

 آغاز گفت وگوهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی

به گزارش روز شنبه ایرنا، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین رئيس جمهور روسيه در امور سوریه و «سدات اونال» معاون منطقه ای وزارت خارجه ترکیه در حال مذاکره در سوچی هستند.

مذاکره کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه در این نشست، آخرین هماهنگی ها در مورد برگزاری اجلاس گفت وگوی ملی سوریه که دهم بهمن ماه جاری در سوچی برگزار می شود، انجام می دهند.

در این اجلاس ابتدا نماینده روسیه گزارشی از مقدمات اجرایی کنگره گفت وگوی ملی سوریه ارائه کرد و سپس روسای هیات های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، نقطه نظرهای خود را ارائه کردند.

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه، بامداد جمعه 29 دی 96، در راس هیاتی تهران را به مقصد روسیه ترک کرد.

جابری انصاری دیروز در مسکو با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه دیدار و در خصوص تحولات منطقه و همکاری های دو کشور برای حل بحران های منطقه ای رایزنی کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در دومین بخش از سفر خود پس از پایان این نشست، راهی سوچی روسیه شد و امروز در مذاکرات سه جانبه شرکت کرد.

به گزارش ایرنا، توافق در خصوص برگزاری کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی، در جریان نشست سران ایران، روسیه و ترکیه که نوامبر سال 2017 (آذرماه) در سوچی برگزار شد، به دست آمد.

در این کنگره قرار است نمایندگان قشرهای مختلف سوریه از جمله هیاتی از دولت این کشور و طیف وسیعی از معارضان سوری شرکت کنند.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه دیروز گفته بود که فهرست مدعوین کنگره مذاکرات ملی سوریه آماده شده است و پس از دریافت اظهارنظر مقام های ایران و ترکیه، در هفته آینده ارسال خواهد شد.

کد خبر 395974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha