همشهری آنلاین: به منظور ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان اتوبوس دیابت به مدت یک هفته در این منطقه مستقر می‌شود.

اتوبوس دیابت به مدت یک هفته در منطقه ۱۹ مستقر می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه با اعلام این خبر گفت: اتوبوس دیابت از شنبه 30 دی به مدت یک هفته در خیابان پونه روبروی سرای محله شکوفه شمالی توقف می کند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به کارشناسان این اتوبوس از خدمات سلامت محور همچون تست رایگان قند خون و فشار خون، ویزیت پزشکی، اندازه‌گیری شاخص توده بدنی و توزیع بروشور بهره‌مند شوند. همچنین طي اين برنامه بيماران ديابتي سطح محلات شناسايي خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کانون های دیابت در همه محلات این منطقه فعال هستند افزود: حدود 300 نفر از شهروندان منطقه در این کانون‌ها عضو هستند که به منظور ارتقاء سطح آگاهی آنها ضمن برگزاری کلاسهای آموزشی و ارائه خدمات مشاوره پزشکی، تست رایگان قند خون و تورهای تفریحی به اماکن مختلف شهر تهران در طول سال برگزار می شود.

این مسئول در تشریح سایر خدمات اداره سلامت منطقه به بیماران دیابتی افزود: طرح همتایان دیابت با مشارکت دانشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه تهران برگزار شدکه در این طرح 100 نفر از شهروندان دیابتی هر سه ماه یکبار مورد آموزش تخصصی و آزمایشات کامل در زمینه دیابت قرار می‌گیرند.

کد خبر 395900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha