همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ از برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی سالم در مدارس نواحی پنجگانه این منطقه خبر داد.

برگزاری کارگاه های آموزش سبک زندگی سالم در مدارس منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با بیان این مطلب گفت : براساس تعریف سلامت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت، سلامت در چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تعریف می شود .

وی در ادامه تصریح کرد: شواهد علمی کافی برای اتخاذ رفتارهای پیشگیرانه و عوامل اجتماعی و محیطی موثر بر سلامت وجود دارد که از ابتلا به بیماری های جسمی و روانی ، مرگ های زودرس و معلولیت جلوگیری می کند و مجموعه این توصیف ها در قالب سبک زندگی سالم تعریف می شود.

بهرامی درتشریح محتوای بسته های آموزشی سبک زندگی سالم افزود: در طراحی این بسته ها ازمقالات و منابع علمی و به خصوص توصیه های سازمان جهانی بهداشت استفاده شده است. ضمن اینکه این مجموعه شامل 10 بسته کارگاهی از قبیل سلامت و زندگی، ایمنی در زندگی،تغذیه سالم، فعالیت جسمانی، دوری جستن از مصرف سیگار و قلیان، دوری جستن از مصرف مواد و الکل، سلامت روان، سلامت معنوی، سلامت اجتماعی و مولفه های اجتماعی سلامت است که در این کارگاه ها مطرح و به شهروندان آموزش های لازم داده می شود.

معاون شهردار منطقه با اشاره به اینکه ده بسته آموزشی به شکل " کارگاه آموزشی" طراحی شده است که محتوای هر بسته شامل فیلم، دفترک آموزشی فراگیر برای هر کارگاه، کاربرگ آموزش( شامل برنامه و اهداف کارگاه، کارگروهی و خودارزیابی) و کاربرگ ارزشیابی ویژه هر کارگاه است.

به گفته وی این کارگاه ها توسط مربیان و کارشناسان اداره سلامت در مدارس، سرای محلات برگزار می شود و تلاش می شود به منظور بالابردن سطح مشارکت و تسلط بیشتر افراد شرکت کننده در کارگاه تمامی شرایط لازم فراهم شود.

کد خبر 396551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha