همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از سندهای مربوط به زندگی شاعر و نویسنده پرآوازه انگلیسی ارزشی به اندازه منشور کبیر بریتانیا می‌یابد و به فهرست میراث بین‌المللی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) افزوده می‌شود.

شکسپیر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، حدود 90 سند ارزشمند مربوط به تولد، مرگ، مسائل خانوادگي، دارايي‌هاي شخصي، اقدام‌هاي قانوني و معامله‌هاي تجاري از جمله نمونه‌هايي نادر از امضاي ويليام شكسپير در فهرست حافظه بين‌المللي جهان ثبت شده است. به اين ترتيب، اسناد شكسپيري به جمع ارزشمندترين دارايي‌هاي مادي و معنوي جهان مي‌پيوندند و جايگاه خالق «هملت» را بيش از پيش بالا مي‌برند.

اهرام سه‌گانه مصر باستان، كتاب مقدس گوتنبرگ، ماگنا كارتا يا همان منشور كبير قانون بريتانيا كه در 1215 تصويب شده و فرشينه بايو در كنار مستند «نبرد سُم» مربوط به 1916 و فيلم سينمايي «جادوگر شهر اُز» مربوط به 1939 از جمله ميراث فرهنگي جهاني هستند كه پيش از اين ثبت يونسكو شده‌اند.

ايمي هرست، از مسئولان بنياد زادگاه شكسپير درباره اقدام براي ثبت جهاني آثار و اسناد مربوط به اين چهره جهاني مي‌گويد: «مجموعه سندهايي كه شكسپير از خود برجاي گذاشته روايتي ارزشمند از زندگي او به دست مي‌دهد و چشم‌اندازي منحصر به فرد از شرايط زندگي كسي در اختيار مي‌گذارد كه برخي از بهترين آثار ادبي تاريخ را خلق كرده است.»

ويليام شكسپير، شاعر، نمايشنامه‌نويس و بازيگر انگليسي است كه برخي او را بزرگ‌ترين نويسنده انگليسي‌زبان تاريخ مي‌دانند. اين چهره جهاني كه آوريل 1616 در 52 سالگي از دنيا رفت، خالق تراژدي‌هايي چون «هملت»، «اوتللو»، «رومئو و ژوليت»، «مكبث»، «شاه لير» و انبوه شعرهاي ناب انگليسي است.

کد خبر 395786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha