همشهری آنلاین: آرشیو شخصی جورج اورول شامل اولین نوشته‌های او در بخش حافظه جهان سازمان یونسکو ثبت شد.

اورول

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از گاردین - آرشیو شخصی جورج اورول شامل نخستین عبارات این نویسنده و روزنامه‌نگار در رمان ۱۹۸۴ «جنگ صلح است. نادانی قدرت است. آزادی بردگی است» در لیست اسناد بااهمیت جهان در یونسکو ثبت شد.

یونسکو برنامه حافظه جهان را در سال ۱۹۹۲ تاسیس کرد. ثبت حافظه جهان معادل بایگانی میراث جهانی یونسکو است که اسناد تاریخی منحصر به فرد از خاطرات آنه فرانک تا مگنا کارتا را با هدف حفظ کامل و محافظت برای همه فهرست می‌کند.

کالج دانشگاهی لندن که دفترچه‌های یادداشت، خاطرات روزانه، نامه‌ها و عکس‌هایی را که اسناد اورول را تشکیل می‌دهد نگهداری می‌کند گفت فرآیند انتخاب برای قرار گرفتن در این فهرست بسیار رقابتی است و انتخاب‌کنندگان یونسکو اهمیت جهانی و ارزش برجسته نوشته‌های اورول را به خوبی تشخیص داده‌اند.

ریچارد بلیر، پسر اورول گفت این تصمیم نشانه‌ای روشن از ارزش کار پدرش است. او گفت: «نه تنها من به این دستاورد بزرگ افتخار می‌کنم، بلکه آنهایی که تلاش بسیاری برای به ثمر رسیدن این تشخیص بی‌نظیر انجام دادند هم همین حس را دارند.»

یو سی ال در سال ۱۹۶۰ دست‌نوشته‌ها و دفترچه‌های اورول را از سونیا اورول، بیوه او به امانت گرفت و از آن زمان با اهدا و خریدها آنها را تکمیل کرده است. به گفته این دانشگاه این نویسنده که نام اصلی‌اش اریک بلیر است تنها چند مقاله شخصی و دست‌نویس را نگه داشته است.

یو سی ال در گزارش خود به یونسکو گفت که نوشته‌های اورول نفوذ عمیقی بر اندیشه‌های انسان در تمام نقاط جهان داشته، نفوذی که تا امروز پرقدرت مانده. کمتر پیش می‌آید که مطالعات جدی که به بررسی رویدادهای کنونی می‌پردازند به جورج اورول و نظریاتش اشاره نکنند. نوشته‌ها و کاغذهای شخصی تنها نوشته‌های موجود از زبان اورول هستند که منحصر به فرد و بدون جایگزین‌اند.

کد خبر 417181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha