مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزشهر تهران گفت : مدت تکمیل طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران 10 سال خواهد بود .

به گزارش سما، مهندس علی محمد مختاری - مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزشهر تهران -  با حضور در هجدهمین نشست ادواری معاونان خدمات شهری کلانشهرهای کشورگفت: خوشبختانه با تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کمربند سبز پیرامون شهر تهران سعی داریم به مدت 10 سال این پروژه را به مرحله نهایی برسانیم که البته در این راستا مشکلاتی وجود  دارد که برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 5 هزار هکتار از این پروژه با حضور دکتر حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی و دکتر قالیباف شهردار تهران افتتاح شد و با اعتبارات تخصیص داده شده هر سال 5 هزار هکتار آن در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

 مختاری با اشاره به این مطلب که تاکنون یک هزار و 412 پارک در سطح شهر تهران به بهره برداری رسیده است گفت: مهمترین مشکل توسعه فضای سبز شهرتهران تهیه زمین مورد نیاز است لذا ارزش افزوده زمین باعث می شود به سختی به زمین مورد نیاز برای احداث فضای سبز دست یافت.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از سیاستهای شهرداری تهران توزیع عادلانه فضای سبز و توسعه فضای سبز یکسان برای تمام مناطق است.

مختاری مناطق 10، 11، 16 و 17 را دارای پایین ترین سرانه فضای سبز معرفی کرد و گفت: این مناطق دارای پایین ترین سرانه فضای سبز هستند که امیدواریم در توسعه فضای سبز این مناطق به آمار و ارقام بهتری دست یابیم.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: تا پایان سال جاری 126 پارک محله ای ، منطقه ای و فرامنطقه ای به بهره برداری خواهد رسید.

مختاری همچنین گفت: در حال حاضر 620 کارشناس با گرایش مرتبط در بخش سازمانی و 400 کارشناس نیز در بخش خصوصی در بخش ستادی توسعه فضای سبز شهری مشغول فعالیت هستند.

وی تخریب باغات به عنوان یکی از مشکلات جدی توسعه فضای سبز معرفی کرد و گفت: حدود 450 پرونده مربوط به تخریب باغات و فضای سبز در قوه قضائیه در حال بررسی است و از طرفی با تهیه شناسنامه و شناسایی 95 درصد از باغات توسط مرکز GIS  سعی داریم ازتخریب بیشتر باغات و فضای سبز شهری جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: استفاده از ابزارهای تشویقی مثل افزایش درصد تراکم به افراد ، یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه فضای سبز شهری خواهد بود.

وی در ادامه افزود: سازمان پارکها وفضای سبز شهر تهران 53 پروژه فرامنطقه ای نیز در دست اجرا دارد.

مختاری در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و تبادل اطلاعات مسئولان در کلان شهرهای کشور بتوانیم در راستای توسعه فضای سبز شهری گامهای بزرگتری را برداریم.

کد خبر 3956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز