در مرحله دوم رزمایش دریایی شهامت 86 که در آب‌های خلیج فارس با موفقیت اجرا شد، نیروی دریایی سپاه، سلاح های مدرن و پیشرفته خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، علی رزمجو فرمانده قرارگاه عملیاتی این رزمایش در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: رزمایش شهامت 86 در آب‌های نیلگون خلیج فارس با هدف کسب آمادگی لازم نیروی دریایی سپاه،  با اجرای تمرینات پیش‌بینی شده در حال برگزاری است.

به گفته وی، مرحله دوم رزمایش دریایی شهامت 86 در آب‌های خلیج فارس با موفقیت اجرا شد.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه با اشاره به اهداف رزمایش گفت: از جمله اهداف مورد نظر کسب آمادگی لازم در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی و آزمایش سلاح های مدرن و پیشرفته‌ای است که به نیروی دریایی سپاه ملحق شده است.

رزمجو در ادامه با اشاره به تمرینات مرحله دوم این رزمایش افزود: در این مرحله پدافند غیر عامل، تیراندازی هواییو سطحی، پدافند از سواحل و جزایر خلیج فارس، پرش غواصان از بالگرد، انجام مراحل گشت دریایی و رهگیری شناورهای فرضی دشمن و همچنین آرایش نظامی برای انهدام شناوری دشمن فرضی از جمله تمریناتی است که در مرحله دوم شهامت 86 با‌موفقیت اجرا شده است.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پیام این رزمایش را برای کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس پیام صلح و دوستی عنوان کرد و گفت: پیام دیگر این رزمایش یک نوع همکاری در راستای حفظ امنیت خلیج همیشه فارس است و ما با کل کشورهای جنوبی خلیج‌ فارس دوست هستیم و روابط دیپلماسی خیلی خوبی داریم و می توانیم با اجرای تمرینات و برنامه‌ها امنیت را در این آبراه برقرار کنیم.

رزمجو خاطر نشان کرد که این رزمایش با اجرای تمرینات پیش بینی شده در حال برگزاری است.

طی روزهای گذشته برخی منابع خبری عربی از برگزاری این رزمایش در خلیج فارس خبر داده بودند.

کد خبر 39547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز