همشهری آنلاین: شرکت مک‌کافی اعلام کرد هکرها تلاش کرده‌اند اطلاعات حساس گروه‌های دست‌اندرکار برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را به سرقت ببرند.

المپیک زمستانی

براساس گزارش BBC، مك‌كافي دريافته‌است كه ماه گذشته ايميل‌هاي آلوده به بد‌افزار به سازمان‌هاي مرتبط با رقابت‌هاي المپيك زمستاني ارسال شده‌است. مك‌كافي افرادي كه مسئوليت ارسال اين ايميل‌ها را به عهده داشته‌اند شناسايي نكرده‌است اما انتظار دارد تعداد اين نوع حملات با نزديك‌تر شدن المپيك بيشتر شود.

هكرها در حملات پيشين تلاش كرده‌بودند به رمز‌هاي عبور و اطلاعات مالي افراد دسترسي پيدا كنند. به گزارش مك‌كافي، تعدادي از گروه‌هاي مرتبط با بازي‌هاي المپيك زمستاني اين ايميل‌هاي مخرب را دريافت كرده‌اند،‌از جمله چندين گروه وابسته به ورزش هاكي روي يخ. به گفته اين شركت بيشتر سازمان‌هاي دريافت‌كننده ايميل به دلايل مختلفي مانند ايجاد زيرساختارهاي مورد نياز برگزاري رقابت‌ها با المپيك زمستاني در ارتباط بوده‌است.

ايميل‌ها از آدرس IP در سنگاپور ارسال شده‌اند و از دريافت‌كننده درخواست كرده‌اند كه سندي مكتوب به زبان كره‌اي را باز كنند. فرستندگان ايميل‌ها تلاش كرده‌اند خواننده را قانع كنند ايميل‌ها از مركز مقابله با تروريسم كره جنوبي ارسال شده‌اند. در برخي از موارد هكرها از تكنيكي به‌نام استگانوگرافي براي پنهان كردن بدافزار در ميان طرح‌ها و متن استفاده كرده‌اند.

مك‌كافي با اشاره به هشدار محققان دانشگاه كاليفرنيا درباره افزايش حملات سايبري مرتبط به رويداد‌هاي ورزشي اعلام كرد با نزديك‌تر شدن به زمان برگزاري المپيك زمستاني انتظار مي‌رود حملات سايبري با موضوعات مرتبط به المپيك افزايش پيدا كند.

کد خبر 394868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha