سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ساعت گذشته از شناسایی و متلاشی شدن یک باند هشت نفره هک حساب بانکی افراد خبر داد که بیش از هزار و ۲۰۰ حساب بانکی را در سطح کشور خالی کرده بودند.

هک کردن

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردارعلی آزادی فرمانده انتظامی استان زنجان در تشریح این خبر افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش از طریق فضای مجازی و درگاه تقلبی بانکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت .

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این برداشت‌های غیرقانونی، توسط اعضای یک باند، در حجم گسترده در سطح کشور صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: با توجه به حساسیت موضوع و وجود شاکیان متعدد، پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرارگرفت و نسبت به شناسایی اعضاء این باند اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان در باره شیوه و شگرد این باند، تصریح کرد: اعضای این باند در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و فروش نرم افزارها، اقلام و موارد ممنوعه با قیمت بسیار پایین کرده و افراد را به یک درگاه جعلی بانکی هدایت می‌کردند.

وی افزود: اعضای این باند پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کرده و نسبت به خالی کردن وجوه حساب آنها اقدام می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه متهمان چند میلیارد ریال را به این شیوه برداشت کرده‌اند تاکید کرد : در ادامه تحقیقات مشخص شد اعضاء هشت نفره این باند به اطلاعات حساب بانکی بیش از هزار و 200 نفر از افراد در سراسر کشور دسترسی یافته و از حساب این افراد مبالغی از 50 هزار تا 500 میلیون ریال را به صورت غیر قانونی برداشت کرده‌اند .

سردار آزادی خاطر نشان کرد : متهمان با اقدامات فنی و پلیسی شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضا دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس فتا زنجان منتقل شدند .

وی با اعلام اینکه متهمان دستگیر شده دارای در سنين 17 تا 23 سال می‌باشند گفت : از متهمان 50 قطعه تجهیزات الکترونیکی، لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند، حافظه‌های جانبی کشف شده است .

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان به جرم خود معترف شدند به کاربران و شهروندان توصیه کرد كه قبل از انجام هر گونه تراکنش بانکی و اینترنتی از معتبر بودن درگاه اینترنتی اطمینان حاصل کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را از طریق صفحه کلید مجازی وارد کنند.

کد خبر 380666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha