همشهری‌آنلاین: هم‌زمان با تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی در آسیا، رئیس‌ جمهور چین صراحتا از ارتش کشورش خواست برای جنگ آماده باشند و از مرگ در حین دفاع از کشورشان نترسند.

این توصيه شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین به بزرگ‌ترین ارتش جهان در جریان سخنرانی بي‌سابقه او خطاب به کل ارتش این کشور مطرح شد.

شی جینپینگ در جریان کنگره ماه اکتبر سال 2017 حزب کمونیست، جایگاه خود را به عنوان قدرتمندترین رهبر چین در دهه‌های اخیر محکم کرد و لفاظی‌های اخیر و تصاویر منتشر شده از حضور گسترده تانک‌ها و سربازان در مقابل او ظاهراً با هدف حمایت از وجهه جدید شی جینپینگ به عنوان قدرتمندترین رهبر چین منتشر شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، شی جینپینگ در جریان بازدید از مرکز فرماندهی ارتش آزادی بخش خلق چین در استان هبی خطاب به هزاران تن از پرسنل ارتش گفت: نیروهای ارتش چین نباید از سختی‌ها، مشکلات و یا مرگ بترسند.

او همچنین از ارتش کشورش که به‌روزرسانی سریعش طی سال‌های اخیر هشداری برای آسیا و واشنگتن بوده خواست تا به ارتقای خود ادامه دهد.

شی جینپینگ از ارتش آزادی بخش خلق چین خواست تا تحقیقات درخصوص تسلیحات جنگی پیشرفته را افزایش داده و در آموزش‌های جنگی واقعی مشارکت کنند.

او گفت: نیرویي زبده و قدرتمند که همواره آماده جنگ است ،می‌تواند مبارزه کند و مطمئن است پیروز می‌شود ایجاد کنید تا بتوانید وظایفی را که حزب حاکم و مردم چین در عصر جدید به شما محول کرده‌اند را به خوبی انجام دهید.

شی جینپینگ به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی ارتش حزب کمونیست چین فرمانده کل قوای در این کشور است که بیش از دو میلیون نیرو دارد.

شینهوا این سخنرانی شی جینپینگ را نخستین سخنرانی کمیسیون مرکزی ارتش در بسیج کل نیروهای مسلح توصیف کرد.

دیگر رسانه‌های چین گزارش دادند که هزاران تن از نیروهای چینی در دیگر نقاط کشور در مقرهای خود گردهم آمده بودند تا به این سخنرانی گوش دهند.

کد خبر 394658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha