همشهری آنلاین: بارش برف سنگین و کم سابقه در استان‌های مختلف چین باعث لغو حرکت صدها پرواز و همچنین تاخیر و لغو برنامه هزاران قطار در چین شده است.

لغو صدها پرواز و حرکت هزاران قطار در چین به علت بارش سنگین برف

به گزارش ایرنا از تارنمای چاینا دیلی و خبرگزاری رسمی شینهوا، در استان 'خو' در مرکز چین، دستکم 49 قطار از حرکت باز ایستاده است و نزدیک به چهار هزار نفر سرگردان شده اند.

در همین استان بارش برف سنگین بویژه در نواحی کوهستانی موجب شده است تا برق بسیاری از مردم قطع شود و نزدیک به 50 هزار نفر شب گذشته را در خاموشی بسر برده اند.

همزمان اداره هواشناسی چین هشدار قرمز در بسیاری از مناطق صادر کرده است که بالاترین سطح هشدار و خطر آب و هوایی محسوب می شود.

بعد از آنکه در شهر 'نن جینگ' در جنوب شرق چین در روز چهارشنبه 25 سانتیمتر برف بارید این شهر برای اولین بار در یک دهه گذشته هشدار قرمز صادر کرد و پیش بینی شده است بارش برف تا 2 روز دیگر ادامه یابد.

برف و یخبندان در 11 شهر و استان در سراسر چین موجب شده است تا دهها پرواز لغو و یا با تاخیر انجام شود و ساعت حرکت صدها دستگاه قطار تغییر کرده و بسیاری نیز لغو شده است.

دو فرودگاه در استان های شرقی چین کاملا تعطیل شده و در 9 فرودگاه پروازها با تاخیر صورت گرفته است، شرکت راه آهن هم به مسافران اعلام کرده است در صورت لزوم می توانند بلیت های خریداری شده را بازپس دهند.

کد خبر 394592

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha