یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون رئیس‌ جمهور عراق و دبیرکل حزب الدعوه در بیانیه‌ای به مناسبت یازدهمین سال‌روز اعدام صدام فاش کرد، صدام در زندان‌های آمریکایی در بند بود، نه در زندان‌های عراقی و ما از آمریکایی‌ها خواستیم تا او را تحویل ما دهند.

 نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق و دبیرکل حزب شیعه الدعوه در بیانیه‌ای به مناسبت سال‌روز اعدام صدام گفت:‌ در سال ۲۰۰۶ زمانی که نخست‌وزیر بودم از آمریکایی‌ها خواستم صدام را به ما تحویل دهند تا در عراق اعدام شود و الا او را به زور می‌گیریم.

مالكي افزود: آمریکایی‌ها نیز با درخواست ما موافقت کردند، چون می‌دانستند که می‌توانیم این کار را بکنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از الشروق،معاون رئیس‌جمهور عراق ادامه داد: آمریکایی‌ها گفتند، مالکی این کار را خواهد کرد و صدام را به زور خواهد گرفت، از این رو صدام را به ما دادند. با این‌که با تحویل گرفتن او هرگز دردی از ما دوا نمی‌شد و شهدا و مراجعی که به دست او اعدام شده بودند به ما بازنمی‌گشتند، اما ضروری بود صدام به عراق آورده شود تا به دلیل جنایت‌هایش که در حق ملت عراق مرتکب شده مجازات شود.

او تاکید کرد: من در لحظه اعدام صدام در آنجا نبودم چون تمایلی نداشتم به شخصه ناظر اعدام او باشم، اما زمانی که اصرار کردند بروم او را ببینم، رفتم و او را دیدم. در حالی که صدام را از یک خودروی امدادرسانی پایین می‌آوردند او را دیدم، به او گفتم، اعدام تو چه فایده‌ای برای من دارد، آیا شهید صدر را به من بازمی‌گرداند؟

کد خبر 394160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha