معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: برنامه‌ها و تسهیلات ویژه‌ای در زمینه پرداخت وام ودیعه مسکن، ازدواج، سفرهای سیاحتی و زیارتی، خدمات درمانی و ایجاد خانه‌های مهر در سراسر کشور برای مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است که بخش‌هایی از آن در حال اجراست.

محمد بنائیان سفید در گفت‌وگو با آتیه (نشریه تأمین اجتماعی) درباره تسهیلات ایجاد شده برای پرداخت حقوق مستمری بگیران، گفت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک رفاه، تمامی مستمری‌بگیران می‌توانند  طبق حروف الفبا از پنجم تا بیست و پنجم هر ماه به بانک رفاه مراجعه کرده و حقوق خود را دریافت کنند و حتی در این زمینه سازمان تأمین اجتماعی یک ماه زودتر حقوق این افراد را به حساب شان واریز می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که در برخی از شعب بانک رفاه، شماری از مستمری‌بگیران برای دریافت حقوق باید ساعت‌ها در صف بایستند، اظهار کرد: در برخی از شعب به علت تراکم کاری کارمندان بانک، مستمری‌بگیران مدت بیشتری را برای گرفتن حقوق‌شان در بانک صرف می‌کنند، اما هم اینک 021شعبه ویژه در تهران و استان‌ها، مخصوص مستمری‌بگیران وجود دارد که در آن بانک‌ها علاوه بر پذیرایی، پزشک نیز حضور دارد و آنها را مورد معاینه قرار می‌دهد، تا اگر فردی دچار بیماری خاصی است او را به مراکز درمانی هدایت کند.

بنائیان درباره ارائه خدمات درمانی به مستمری‌بگیران اظهار کرد: برای افراد بالای 06 سال در همه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های وابسته به تأمین اجتماعی امتیازاتی قائل شده‌ایم، به‌طوری که اگر مستمری‌بگیری وارد بیمارستان شود، به صورت اورژانس درمان خواهد شد و این تصمیم بیشتر برای رعایت حال این افراد و شرایط سنی آنها اتخاذ شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره برنامه‌های زیارتی و سیاحتی ویژه مستمری‌بگیران اظهار کرد: امسال مبلغ یک میلیارد تومان برای امور سیاحتی و زیارتی مستمری‌بگیران اختصاص یافت که برای هر مستمری‌بگیر 30 هزار تومان در نظر گرفته شده بود، اما با مساعدت مدیرعامل سازمان این رقم به 60هزار تومان افزایش پیدا کرد و قرار شد هر مستمری‌بگیر به اتفاق همسرش به سفرهای زیارتی برود. البته برای ساماندهی سفرهای سیاحتی و زیارتی این افراد درصدد هستیم تا کاروان‌هایی با مدیریت خود بازنشستگان راه‌اندازی کنیم و در رایزنی‌هایی که با مسئولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام دادیم، پیشنهاد کردیم به مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیز بن سفر داده شود که این طرح فعلا در مرحله بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین طرح دیگری را ارائه دادیم تا مستمری‌بگیران بتوانند از مراکز و مکان‌های سیاحتی و تفریحی در شهرهای هدف مثل اصفهان، مشهد، شیراز و قم با 35 درصد تخفیف استفاده کنند که در آینده‌ای نزدیک نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

بنائیان درباره میزان پرداخت وام ضروری به مستمری بگیران گفت: امسال مجموعا 700 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت وام ضروری به مستمری‌بگیران اختصاص یافته است که به هر یک از متقاضیان رقمی معادل 250 هزار تومان وام پرداخت می‌شود. همچنین طی درخواستی از مسئولان بانک رفاه و هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی خواستیم میزان این وام از 250 هزار تومان به 500 هزار تومان افزایش یابد و در بعضی از موارد تا یک میلیون تومان وام داده شود که درصورت موافقت و تصویب آن در هیأت‌مدیره سازمان، مبلغ وام مستمری‌بگیران افزایش خواهد یافت.

کد خبر 39415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز