همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که دولت و مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای برای افزایش نرخ مالیات در بودجه سال آینده کل کشور ندارند.

مالیات

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اسماعیلی در نشست بررسی لایحه بودجه 97 کل کشور در شورای برنامه‌ریزی مازندران در ساری افزود : افزایش درآمد مالیاتی که دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده به معنای اضافه شدن پایه‌های مالیاتی و بستن راه فرار مالیاتی است.

وی تاکید کرد: به طور قطع مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت و به منظور کمک به بخش اقتصادی و اشتغال در کشور اجازه افزایش مالیات را نخواهد داد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما با همکاری و همراهی دولت به دنبال کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا حدود 20 درصد برای حمایت از تولید هستیم.

اسماعیلی افزود: مجلس برای حمایت از بخش تولید قصد دارد در توافق با دولت مالیات بر ارزش افزوده را برای واحدهای تولیدی در بودجه سال آینده کل کشور کاهش دهد.

دولت در بودجه سال آینده کل کشور درآمدهای مالیاتی را 128 هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرده است. این برای نخستین بار در کشور است که درآمد مالیاتی در لایحه بودجه از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است و به همین دلیل برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که این افزایش به معنای افزودن به نرخ مالیاتی در کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که دولت قصد دارد با شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی‌، درآمدهای مالیاتی را در سال 97 افزایش دهد.

کد خبر 394112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha