شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: قرار است برای موگابه، رئیس جمهور برکنار شده زیمبابوه یک مکان سکونت، یک یگان خودرویی و امکانات برای پروازهای خصوصی در نظر گرفته شود که جزئی از بسته بازنشستگی با حمایت مالی دولت محسوب می‌شود.

در این بسته بازنشستگی برای رابرت موگابه، رئیس جمهور برکنار شده زیمبابوه، دست‌کم ۲۰ کارمند شامل شش محافظ شخصی نيز در نظر گرفته شده است.

پیشتر گزارش شده بود که رابرت موگابه، رئیس‌جمهور ۹۳ ساله زیمبابوه که نهایتا زیر فشارها برای استعفا از قدرت پس از ۳۷ سال سر خم کرد، می‌گوید به توافقی با ارتش دست یافته که به او و همسرش گریس اجازه می‌دهد دوران بازنشستگی لوکسی را در همین کشور داشته باشند و به تبعید نروند.موگابه ۹۳ ساله که ماه گذشته میلادی و پس از یک کودتای نظامی از سمتش کناره‌گیری کرد،‌ نخستین کسی است که در تاریخ این کشور آفریقایی از چنین بسته‌ای نفع می‌برد.

رئیس‌جمهور کنونی زیمبابوه "امرسون منانگاگوا" است.

مدت ریاست جمهوری ۳۷ ساله موگابه با مجموعه‌اي از نقض‌ حقوق بشر، فساد در انتخابات و بی‌ثباتی اقتصادی همراه بود.

گرچه موگابه با کودتای نظامی نرم برکنار شد، اما رسانه‌های محلی گزارش دادند او همچنان از امتیاز حفاظت به عنوان رئیس سابق کشور برخوردار می‌شود و علاوه بر این، حقوق کامل ریاست‌جمهوری معادل ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ پوند را به صورت سالیانه تا زمان مرگ دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گریس موگابه هم که ۴۰ سال از همسرش کوچک‌تر است و به داشتن زندگی لوکس عادت دارد، نیمی از حقوق او را پس از مرگ دریافت می‌کند.

طبق گزارش‌ها، موگابه این بسته خروج برای خود و همسر ۵۲ ساله‌اش را از طریق رایزنی تیمی از مذاکره‌کنندگان دریافت کرده است.

یک منبع مطلع در زیمبابوه به ایندیپندنت گفت: دولت به او ۷.۵ میلیون پوند می‌دهد که ۳.۷۵ میلیون پوند آن به صورت یک‌جا و مابقی به صورت اقساط خواهد بود. او همچنین از تمام امکانات پزشکی و نیز حقوق ماهانه برخوردار می‌شود. در صورت مرگ هم، همسرش گریس ماهانه نیمی از حقوق موگابه را می‌گیرد.

کد خبر 394042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha