همشهری آنلاین: روزنامه ینی شفق در گزارشی اعلام کرد که آمریکا یک گروه تروریستی موسوم به جیش السوری الجدید ایجاد کرده و سه اردوگاه نظامی در مناطق حسکه و دیرالزور را در اختیار این گروه تروریستی قرار داده است.

رسانه ترک: آمریکا یک گروه تروریستی جدید در سوریه ایجاد کرد

به گزارش  ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) از 2 سال گذشته مناطقی در شمال سوریه را به اشغال خود در آوردند و امروز آمریکا یک گروه تروریستی جدید موسوم به 'جیش السوری الجدید' را در شمال سوریه ایجاد کرده است.

به نوشته این رسانه، سه اردوگاه نظامی آمریکایی در اختیار این گروه تروریستی جدید قرار گرفته و همچنین بیش از 2 هزار و پانصد ستیزه جوی پ.ک.ک نیز به جیش السوری الجدید(ارتش جدید سوریه) پیوسته اند.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه اضافه کرد: بنا بر اطلاعات دریافتی از منابع موثق محلی، گروه تروریستی جیش السوری الجدید با جذب ستیزه جویان پ.ک.ک و بعضی از عشایر عرب در مناطق حسکه و دیرالزور به یک گروه تروریستی 30 هزار نفری در آینده نزدیک تبدیل خواهد شد.

ینی شفق مدعی شد: برت مک گورک فرمانده نیروهای آمریکایی در ائتلاف ضد داعش، یونیفورم، پرچم و نشان‌های نیرو‌های ارتش جدید سوریه را مشخص کرده و موحاند طالعا را به فرماندهی این گروه تروریستی تعیین کرده است.

این رسانه به نقل از محمد شیمالی فرماندار سابق حسکه نوشت: همکاری های آمریکا با نیروهای پ.ک.ک مدتهاست که در میان افکار جهان آشکار شده بود و آمریکایی ها به دنبال جایگزینی برای پ.ک.ک بودند و به همین دلیل به ایجاد این گروه تروریستی اقدام کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای آمریکایی از سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شدند و با همکاری نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مناطقی از سوریه را اشغال و به پرورش عناصر گروه های تروریستی پرداختند.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در سوریه بر عهده برت مک گورک است و به نوشته ینی شفق وی چهره پشت پرده ترور در منطقه خاورمیانه است و او همه گروه های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک و نیروهای کردی سوریه را هدایت می کند.

کد خبر 393920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha