همشهری آنلاین: موشه یعلون وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که وی کسی بوده که زمینه سازی ترور خلیل الوزیر ابو جهاد یکی از فرماندهان جنبش فتح را فراهم کرده است.

 اعتراف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ترور یکی از فرماندهان جنبش فتح

پایگاه خبری روسیا الیوم روز چهارشنبه با انتشار مصاحبه یعلون با تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از وی اعلام کرد: این داستان از ماه مارس 1988 شروع شد، زمانی که دستگاه اطلاعات جاسوسی موساد ترور ابوجهاد را به عهده گرفت، اما نتوانست این کار را انجام دهد و این ماموریت به اداره اطلاعات نظامی واگذار شد و این اداره نیز که از مکان وی اطلاع داشتند، اخبار را در اختیار ما قرار دادند.

خلیل الوزیر ابو جهاد از رهبران جنبش فتح در 16 آوریل 1988 (29 سال پیش) توسط یک گروه ترور رژیم صهیونیستی متشکل از 20 نفر در تونس ترور شد.

تیم ترور ابوجهاد متشکل از 4 کشتی، دو زیردریایی و پشتیبانی چندین قایق و دو بالگرد بود.

یعلون با اشاره به جزییات ترور ابوجهاد در 29 سال پیش، گفت: بخشی از ناوگان دریایی اسرائیل 4 روز در دریای مدیترانه در سواحل تونس مستقر شد و گروهی که مامور به ترور ابوجهاد بودند به ساحل رفتند و بعد از آن که مشخص شد وی در منزلش حضور دارد، او را ترور کردند.

وی افزود: پس از آن که گروه یاد شده وارد عمل شدند و به سمت ابوجهاد تیراندازی کردند، من هم به محل ترور رفته و برای اطمینان از کشته شدن ابوجهاد گلوله ای به سر وی شلیک کردم.

گروه ترور رژیم صهیونیستی 29 سال پیش در ساحل نزدیک بندر قرطاج در شمال تونس پیاده شده و پس از آن که خلیل الوزیر به خانه اش رسید با کشتن نگهبانان به سمت اتاق وی رفته و با شلیک 70 گلوله او را به شهادت رساندند.

کد خبر 393913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha