همشهری آنلاین: کتاب «پدر بد» نوشته دیوید والیامز در یک هفته بیش از ۶۰ هزار نسخه فروخت و با فاصله‌ای بسیار اندک صدرنشین جدول ۱۰ کتاب پرفروش‌ کریسمس ۲۰۱۷ شد.

دیوید والیامز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، واليامز كه بيشتر براي حضور در ميان داوران رقابت استعداديابي بريتانيا شناخته مي‌شود و در اصل يك كمدين است، براي دومين سال پياپي (سال گذشته «دسته نيمه‌شب») در صدر جدول پرفروش‌ترين كتاب‌هاي هفته منتهي به كريسمس قرار مي‌گيرد. «پدر بد» داستان پسركي است كه مي‌كوشد پدرش را از زندان فراري بدهد. اين كتاب در يك هفته 60 هزار و 700 نسخه فروخت و بالاتر از «پنج ماده لازم - غذاي تند و آسان» جيمي اوليور با 59 هزار و 92 نسخه ايستاد.

نكته جالب اينكه مجموع رقم فروش «پدر بد» 376 هزار پوند شده و «غذاي تند و آسان» رقمي بيش از 700 هزار پوند به حساب ناشر واريز كرده است. البته در بازه زماني يك سال، دستور آشپزي اوليور با بيش از 700 هزار نسخه بيش از هر كتاب ديگر در بريتانيا فروخته و كتاب كودكانه واليامز با 568 هزار نسخه در رده دوم قرار دارد. كتاب «ركوردهاي جهاني گينس 2018» هم همچنان محبوب است و 48 هزار و 670 نسخه معادل 455 هزار پوند فروخته است.

بازار كتاب كريسمس در چهار هفته پاياني سال 2017 به رقم 228 ميليون پوند رسيده كه ارزش آن نسبت به سال گذشته پنج درصد كاهش را نشان مي‌دهد اما در بازه زماني پنج سال 18 درصد افزايش يافته است. در تعطيلي‌هاي سال نو سال 2016 بازار كتاب در بريتانيا در حد يك «پديده» ظاهر شد. اين عملكرد خوب مديون انتشار «هري پاتر و فرزند نفرين‌شده»، «ليدي‌برد» و نسخه‌اي تازه از «پنج مشهور» بود.

در هفته‌هاي منتهي به كريسمس بازار كتاب در بريتانيا بسيار گرم مي‌شود و حدود 15 درصد از فروش سالانه كتابفروشي‌ها مربوط به اين بازه زماني است. در اين مدت به طور ميانگين 360 هزار نسخه كتاب به فروش مي‌رسد و فروشگاه‌هاي فرهنگي به لطف افزايش استقبال مردم از كتاب‌هاي چاپي، روزهايي پررونق را پشت سر مي‌گذارند. كتاب‌هاي آشپزي و رنگ‌آميزي در سال‌هاي اخير بسيار محبوب بوده‌اند.

کد خبر 393512

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha