همشهری آنلاین: نوه امام خمینی (ره) گفت: شرایط حوزه‌های علمیه امروز از حیث غنای علمی بالاتر از دوران پیش از انقلاب است و به یقین در ۱۰ یا ۱۵ سال آینده ثمره انقلاب در حوزه‌های علمیه مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در دوره تلبس طلاب حوزه علمیه خوزستان در اهواز تاکید کرد: انسانیت، اسلام و نظام اسلامی سه اصل مهم برای طلاب به شمار مي‌رود که باید در تمام دوره‌ها مورد توجه آنان قرار گیرد. همچنین ما به عنوان کسی که طلبه هستیم باید بیش از هر چیز نسبت به انسانیت و خلق و خویی که خداوند برای انسان واجب کرده است هوشیار باشیم.

نوه امام راحل افزود: یکی از مشکلات امروزی دنیای غرب این است که انسان‌ها در خود خلاصه می‌شوند و کسی درد دیگری را ندارد همچنین دفاع از مظلومان سراسر دنیا برایشان مهم نیست در حالی که یک طلبه انقلابی فارغ از هر دینی باید به انسان و انسانیت توجه کند.

وی دفاع از مظلوم در هر جای جهان را مرتبط به موضوع انسانیت دانست و گفت: اگر احساس کردیم نسبت به ظلم در سراسر دنیا همچون فلسطین، عراق، سوریه و حتی ایران بی‌تفاوت شده‌ایم و تنها به خود و اطرافیان‌مان فکر می‌کنیم باید بدانیم که از مسیر طلبگی پیامبر و اهل بیت (ع) فاصله گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سيدعلي خمینی ادامه داد: امام راحل با ایستادن در مقابل آمریکا، نشان داد که همیشه دغدغه ایستادگی در مقابل ظالم دارند همچنین نسبت به حمله شوروی سابق به افغانستان بی‌تفاوت نبودند و موضع خود را در برابر ظالم نشان دادند.

وی توجه به احکام فرعی و اصلی دین اسلام را از دیگر وظایف طلبه‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشکلات مردم مربوط به مسایل دینی و نه سیاسی است در ادوار گوناگون همیشه بعد معنوی و روحانی جامعه مورد توجه روحانیت بوده است.

نوه امام خمینی (ره) تاکید کرد: بعد معنوی در انسان بسیار مهم است و ما طلبه‌ها باید به عنوان مبلغ دینی به این نیاز مردم توجه کرده و بخشی از مطالب خود را به این موضوع اجتماعی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم که پس از پایان درس طلبگی در بین مردم صاحب جاه و مقام شویم بلکه باید در بین آحاد جامعه نفوذ کرده و مشکلات آن‌ها را لمس کنیم، روحانیت ما نباید تصور کند چون عمامه به سر نهاده است دیگر کار تمام شده و از این پس مردم باید به نزد آنان بروند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خمینی همچنین با اشاره به این که تمام روحانیان باید وظیفه کمک به ولی فقیه، کلیت نظام اسلامی، دولت و ارکان نظام را مورد توجه و تاکید قرار دهند، افزود: این حکومت برخاسته از عقاید شیعی است بنابراین نباید به مسایل و مشکلات جامعه بی‌تفاوت بود، بارها دیده شده که بسیاری از طلبه‌های ما نظریه ولایت فقیه را در یک دقیقه برای مردم بیان می‌کنند که کاری اشتباه است و باید زمان بیشتری را صرف پرداختن به این موضوع مهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خمینی با بیان اینکه طلاب ابتدا باید حرف امام راحل در خصوص ولی فقیه و مبنای حکومت دینی را متوجه شده سپس برای تثبیت و تقویت ولایت فقیه تلاش کنند، افزود: دفاع از نظام اسلامی به معنی آن است که تک تک مردم به ویژه روحانیت، چشمان تیزبین خود را باز کرده و با دلسوزی و علاقه به نظام اسلامی نگاه کنند و اگر اشتباهی بود آن را بیان کنند و اگر در جایی نظام و رهبری مظلوم واقع شد هم باید محکم بایستند و دفاع کنند حتی اگر باعث ناراحتی کسی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم مشکلات را با تمام وجود درک می‌کنند، افزود: معنایی ندارد که روحانیت مشکلات را ببیند و جایی کسی نیازمند حمایت باشد اما نسبت به آن بی‌تفاوت باشد؛ نظام جمهوری اسلامی برخاسته از رأی قاطع ملت مسلمان ایران است بنابراین باید گفت ما عاشق و دلسوز نظام هستیم و نمی‌گذاریم عده‌ای آن را به آشوب بکشند.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دفاع از نظام جمهوری اسلامی به این معنا است که نقاط قوت را اعلام کنیم و آن جا که احساس کردیم نظام مظلوم واقع شده باید کمک کرد.

کد خبر 393228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha