چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزینه ۳۵۰ هزار یورویی ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه و همراهانش برای یک پرواز لوکس از توکیو به پاریس در فرانسه جنجال سیاسی به پا کرده است.

پرواز ۳۵۰ هزار یورویی نخست وزیر فرانسه جنجالی شد

به گزارش يورونيوز، آقای فیلیپ با ۳۵۰ هزار یورو هزینه، دو ساعت زودتر با یک هواپیمای سوپر لاکچری به پاریس رسید

هواپیمای حامل آقای فیلیپ و همراهانش رو پنجم دسامبر و در زمان بازگشت از کالدونیای جدید (از جزایر تحت حاکمیت فرانسه در اقیانوس آرام) برای بررسی‌های معمول فنی در توکیو توقف کرد. با این حال نخست وزیر فرانسه از ادامه سفر با این ایرباس مدل A340 ارتش که به صورت ویژه و برای جابه‌جایی وی و هیات همراهش آماده شده بود، منصرف شد و به جای آن با پرداخت سیصد و پنجاه هزار یور، یک A340 لاکچری اجاره کرد. این پرواز پرهزینه روز شش دسامبر ساعت ۷ و نیم صبح، در فرودگاه اورلی پاریس به زمین نشست. هواپیمای ارتش هم تنها دو ساعت بعد، بدون مسافر به پایتخت فرانسه رسید.

دفتر نخست وزیری فرانسه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، با دفاع از هزینه آقای فیلیپ اعلام کرد هواپیمای A340 ارتش فاقد صندلی‌های «بیزنس کلاس» بوده و بنابراین شرایط یک پرواز طولانی و شبانه را نه برای فرماندهان ارتش و نه اعضای دولت داشته است. این نهاد همچنین می‌گوید که آقای فیلیپ تنها برای صرفه‌جویی مسیر نومئا (مرکز کالدونیای جدید) به توکیو را با این هواپیما طی کرده است.

هیات دولت فرانسه می‌گوید دو ساعت زودتر رسیدن آقای فیلیپ هم بسیار با ارزش بوده است؛ چرا که روز ۶ دسامبر، امانوئل ماکرون عازم الجزایر بوده است. در همان روز، ساعت ۸ صبح شورای دفاع کشور با حضور نخست وزیر و رئیس جمهور جلسه داشته است.

ادوارد فیلیپ بامداد چهارشنبه با حضور در یک برنامه رادیویی، از تصمیم پرهزینه خود دفاع کرد.

کد خبر 393190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha