همشهری آنلاین: رئیس جمعیت هلال احمر ، از اهدای ۵ میلیون تومان از کمک های مردمی به سرپرستان خانوارهای زلزله‌زده ای که عزیزی در زلزله از دست دادند خبر داد و گفت: ۵ میلیون تومان نیز به کسانی که تا اول آذر صاحب فرزند شدند می‌دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علی اصغر پیوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر به عنوان یک ارگان مردم نهاد با مردم هستند و تا آخر در کنار آنها خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از مشارکت بی نظیر مردم نوعدوست برای کمک به مردم زلزله زده، خاطر نشان کرد: تاکنون مردم عزیز کشورمان، نزدیک 60 میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز و همچنین ۲۰ هزار تن اقلام تغذیه ای به ارزش ۷۰ میلیارد تومان را به پایگاههای هلال احمر اهدا کردند که این نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی با تاکید بر اینکه این زلزله اولین مصیبتی بود که پس از فعالیت شبکه های اجتماعی اتفاق افتاد و توانستیم از پتانسیل مثبت آن در امدادرسانی استفاده کنیم اگر چه در این فضا شیطنت هایی هم رخ داد خاطر نشان کرد: در ادامه خدمات رسانی برنامه ما اهدای ۵ میلیون تومان از محل کمک های مردمی به سرپرست خانواده هایی که عزیزی را در این حادثه از دست داده اند

پيوندي با بیان اینکه این کمک ها از اوایل دی ماه و با پایان اربعین درگذشتگان حادثه صورت می گیرد افزود: همچنین به خانواده هایی که از زمان وقع زلزله تا پایان آبان( 10 روز اول بعد از زلزله) صاحب اولاد شدند نیز ۵ میلیون تومان اهدا می شود

رئیس جمعیت هلال احمر اهدای سه قلم کالای ضروری( یخچال، فرش، تلویزیون) را از دیگر برنامه های هلال احمر برشمرد و افزود: در صددیم با استفاده از کمک های مردمی جمع آوری شده و تا عید نوروز این اقلام را بین خانوارهایی که مسکن شان کاملا تخریب شده است( حدود 15 هزار خانوار) توزیع کنیم.

دکتر پیوندی با اشاره به اینکه باید هر لحظه آمادگی امداد رسانی در هر نوع حادثه را داشته باشیم چرا که از ۴۲ بلای طبیعی در کشور ما ۳۲ مورد آن قابل اتفاق است افزود: در بحران ابتدا مردم دچار یک بهت زدگی می شوند و پس از مدتی تبعات روحی و روانی را به همراه خواهد داشت و ما به عنوان امدادگر باید به این مساله توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این زلزله به لحاظ وسعت با نمونه های مشابه بسیار متفاوت بود و به دلیل کوهپایه ای بودن مناطق با مشکلات خاصی مواجه بودیم افزود: تاکنون طبق آمار و سرشماری به عمل آمده برای ۵۰ هزار نفر دفترچه امدادی صادر شده است. همچنین اقلام ۷۲ ساعته و یک ماهه را بین آسیب دیدگان توزیع کرده ایم و مرحله دوم سبد یک ماهه به زودی توزیع خواهد شد.

کد خبر 392969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha