همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت:‌ از آنجایی که شهرداری تهران در حوزه تشکیلات انسانی ساختاری تو در تو، ناکارآمد و بدون بهره‌وری دارد، بازنگری در این تشکیلات ضرورت دارد.

الویری

به گزارش ایلنا، مرتضی الویری، در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بدهی ۱۹ هزار میلیارد تومانی به سیستم بانکی و ۷ هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران دو قلم بدهی است که ما را با بحران کمبود منابع درآمدی در شهر مواجه می‌کند. بررسی درآمد حاصله در هشت ماهه گذشته نشان می‌دهد که تنها ۶۷ درصد درآمد سال جاری تاکنون کسب شده است. درآمد مصوب برای ۸ ماه گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که تنها ۸۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

الویری ادامه داد: ۲ هزار و ۷۵ میلیارد تومان سهم درآمد پایدار در این مدت بوده است که تنها یک چهارم درآمد شهر را پوشش می‌دهد، بنابراین لازم است تا در حوزه درآمدهای شهرداری بازنگری صورت گیرد.

او با تاکید بر پرداختن به درآمدهای پایدار و تکیه بر آنها گفت: از آنجایی که شهرداری تهران در حوزه تشکیلات انسانی ساختاری تو در تو، ناکارامد و بدون بهره‌وری دارد، بازنگری در این تشکیلات ضرورت دارد.

الویری با اشاره به حسابرسی‌ها گفت: در حال قانونمند کردن و ساماندهی حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران هستیم.

  • بازنگری اساسنامه سازمان‌های تابعه شهرداری

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌های زیر نظر شهرداری بازنگری می‌شود.

الویری درباره وضعیت رسیدگی به متخلفان حسابرسی گفت: برای پیشگیری از تخلفات آینده نکاتی ارائه می‌شود و همچنین اگر تخلفی از گذشته مطرح شود، قطعا پیگیری می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره بانک شهر گفت: به دلیل رابطه بین شهرداری و بانک شهر، تضمین‌های گرفته شده بود که باید بازنگری شود.

او ادامه داد: شهرداری و بانک شهر مانند دو موسسه خصوصی هستند که باید بتوانند مناطق خود را به صورت جداگانه رصد کنند، این موضوع در حال بررسی است، اما هنوز به کمیسیون ابلاغ نشده است.

کد خبر 392832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha