همشهری آنلاین: رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش راه حل رفع آلودگی هوا را نشاندن درخت به جای سیاستمداران عنوان کرد.

به گزارش همشهري آنلاين، در جلسه سي و يكم شوراي شهر تهران، ري و تجريش، محسن هاشمي درباره آلودگی هوا و تعطیلی مدارس به شعر سهراب سپهري اشاره كرد و گفت: جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود.

وي در ادامه با بيان اينكه ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح  است، گفت: همچنين روز  وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین روز جهانی مقابله با خشونت و افراطی گری هم هست و شهید مفتح از بزرگان دوران مبارزه است كه از شخصیتهای فعال در حسینیه ارشاد و فعالیان فرهنگی و فکری محسوب می شد.

رييس شوراي شهر تهران، ري و تجريش ادامه داد: ايشان از دوستان شهيد باهنر، بهشتي و مطهري و آيت الله هاشمي رفسنجاني بودند كه البته در شوراي انقلاب مسئوليت اجرايي نداشتند و در مباني نظري و فرهنگي فعاليت مي‌كردند كه در نهايت قربانی انحراف گروهك فرقان شده و چهار تن از اعضاي جوان اين گروه ايشان را ترور كردند. 

هاشمي با اشاره به اينكه جوان ۲۰ ساله ای قاتل آقاي مفتح بودند كه تنها براساس تحريك و تعصبات فكري فرفان اين ترور را انجام داده بود، اظهار داشت: اين جوان هيچ شناختي از شهيد مفتح و تفكراتش نداشت. اين شهيد بزرگوار همواره در صدد حل معضل مباحث علمي پيش آمده بين دانشگاه و حوزه بود تا تضاد و شكاف علمي و ديني بين اين دو از بين برود. 

وي تصريح كرد: امروز پس از چهار دهه، نیاز به این نگرش بیش از پیش احساس شود، نگرشی که شعور را بر شور، عقلانیت را بر هیجان و پویایی را بر جمود و سکون ترجیح می‌دهد و انتظار جامعه از حوزه های علمیه و روحانیت انقلابی، معرفی چهره هایی نظیر مفتح و مطهری است که بتوانند اسلام حقیقی را از گرایشهای انحرافی، هیجانی و افراطی متمایز و معرفی کنند.

کد خبر 393043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha