مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
۰ نفر

مراسم تنفیذ احکام ۴۴۰ شهردار منتخب نوزدهمین دوره انتخابات شهرداران مدارس تهران در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش همشهري، سيدرضا صالحي اميري، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران در اين مراسم از شهرداران مدارس خواست با نگاه خلاقانه و تيزبينانه خود ياريگر مديريت شهري باشند. وي گفت: كشور تنها با ريل آموزش و پرورش به توسعه و تعالي خواهد رسيد و بايد سرمايه‌گذاري‌هاي لازم در اين زمينه انجام شود. وي در اين‌باره اظهار كرد:

اگر بناست ما در فرداي اين سرزمين انسان‌هاي بانشاط، با اخلاق، با فضيلت، بامعرفت، همدل و همنوا داشته باشيم كه وقتي بم و سرپل ذهاب مي‌لرزد، دل همه ايرانيان بلرزد، امروز بايد به آموزش و پرورش توجه ويژه داشته باشيم. صالحي اميري افزود: اگر امروز در كشور با صدها مشكل مواجه هستيم به‌دليل اين است كه ما در گذشته در آموزش و پرورش كوتاهي كرديم و سرمايه‌گذاري‌هاي لازم را انجام نداديم.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با بيان اينكه ما راه توسعه را گم كرده‌ايم، اظهار كرد: ريل توسعه آغاز و پايانش از مدرسه است و از اين منظر همه؛ دولت، ملت، شهرداري و همه نهادها خود را موظف مي‌دانيم كه به آموزش و پرورش كمك كنيم. وي افزود:

ما در شهرداري تهران وظيفه خود مي‌دانيم و باور داريم كه با همه توان بايد به آموزش و پرورش كمك كنيم و از جانب خودم، شهردار و همكارانم در شهرداري اعلام مي‌كنم كه ما براي توسعه آموزش و پرورش همه نوع آمادگي براي همكاري داريم. وي دانش‌آموزان را شهرداران آينده اين شهر و كشور دانست و خطاب به آنان اظهار كرد: براي اداره بهتر شهر در آينده بايد از هم‌اكنون در مدرسه تمرين كنيد. او با يادآوري اينكه كليد و اكسير حيات‌بخش توسعه به‌دست آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان بايد روزي قفل اين در بسته را باز كنند، گفت: دانش‌آموزان شهرداران آينده همين شهر وكشور خواهند بود و امروز بايد چگونگي اداره شهر را در مدرسه تمرين كنند.

  • تعيين مشاور نوجوان شهردار پايتخت براي نخستين بار

مديركل آموزش و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران هم گفت: براي نخستين بار مشاور نوجوان شهردار تهران را به نمايندگي از شهرداران منتخب مدارس پايتخت انتخاب مي‌كنيم. همچنين 22مشاور نوجوان شهرداران مناطق 22گانه براي فعاليت در شهر تهران تعيين خواهند شد.

محمد روشني در هجدهمين دوره آيين تنفيذ احكام شهرداران مدارس، اظهار داشت: مديريت شهري امروز فقط درخصوص مباحث شهري و زباله، پسماند و مسائل زيست‌محيطي و آسيب‌هاي اجتماعي نيست؛ امروزه شهرداران مدارس ما فراتر از مباحث شهري كه با مسائل اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي كشور گره خورده و عجين شده است را بايد دنبال كنند. وي تأكيد كرد: شهردار مدرسه ما بايد توجه كنند كه امروز مديريت شهري و مشاركت اجتماعي فراتر از برنامه‌هاي مدرسه است.

مديركل آموزش و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران پرچمدار اصلاحات و توسعه در كشورهاي در حال توسعه و پيشرفته را آموزش و پرورش دانست و افزود: هر زمان كار اجتماعي و فرهنگي ما پيوست آموزش و پرورش داشته باشد مي‌توانيم در اين حوزه موفق شويم در غيراين صورت كار اجتماعي و فرهنگي ما ابتر مي‌ماند.

روشني خاطرنشان كرد: نخبگان و دانشمندان مباحث اجتماعي براي ترسيم آينده يك كشور، دانش‌آموزان و مباحث آموزشي آن جامعه را آناليز مي‌كنند و درصورتي كه برايند اين آناليز مناسب بود مي‌توانند اميدوار باشند آن كشور آينده موفقي داشته باشد. وي خطاب به شهرداران جديد مدارس گفت: براي نخستين بار مشاوران نوجوان شهرداران مناطق 22گانه براساس شاخص‌هاي مدنظر، انتخاب مي‌شوند. روشني از تعيين مشاور نوجوان شهردار تهران براي نخستين بار خبر داد و افزود:

بنا داريم مشاور نوجوان شهردار تهران را به نمايندگي از شهرداران منتخب مدارس پايتخت انتخاب كنيم تا دغدغه‌هاي آنان را با آقاي نجفي در ميان گذارد. وي تأكيد كرد: شهردار مدرسه در مرحله نخست شخصيت پيدا مي‌كند و سپس در مسائل مشاركتي نيز آگاهي‌‌هاي لازم را به‌دست مي‌آورد و شناخت بهتري از مسائل اجتماعي پيدا خواهد كرد. وي افزود: حاكميت‌ها با مشاركت مردمي شناخته مي‌شوند و در طرح شهردار مدرسه نيز هرچه مشاركت دانش‌آموزان بيشتر باشد شهردار مدرسه قاطع‌تر عمل خواهد كرد.

کد خبر 392380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha