همشهری آنلاین: تیم فوتبال پنج نفره ایران در سومین دیدار خود از سری بازی‌های آسیایی مالزی توانست تیم تایلند را با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب کرده و سهمیه رقابت‌های جهانی اسپانیا را کسب نماید.

Football ۵

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌هاي نابینایان و کم‌بینایان، در ادامه بازی‌های آسیای مالزی، انتخابی بازی‌های جهانی، تیم فوتبال نابینایان کشورمان در سومین دیدار خود مقابل تایلند قرار گرفت که تا پایان وقت قانوني، بازی با نتیجه مساوی یک بر یک با گل بهزاد زادعلی‌اصغر پايان يافت و با ضربات پنالتی توانست با نتیجه 4 بر 3 تایلند را مغلوب کرده، ضمن راه‌يابي به فينال، سهمیه جهانی 2018 اسپانیا را کسب و نيز به جام جهانی صعود کند.

حریف ما در بازی فینال چین از گروه A خواهد بود.

بازی‌های فوتبال ۵ نفره در دو وقت ۲۵ دقیقه‌ای و یک وقت استراحت ده دقیقه‌ای بین دو نیمه در زمینی به ابعاد ۴۰ در ۲۰ اما محصور شده برگزار می‌شود. چهار بازیکن اصلی هر تیم نابینا و تنها دروازه‌بانان بینا هستند. داخل توپ زنگوله‌ای قرار دارد که با صدای آن بازیکنان به سمت توپ می‌روند، البته مربیان هر تیم نیز دراطراف زمین، بازیکنان را برای به کنترل درآوردن توپ یاری می‌دهند. داوران نیز در هر بازی به طور مرتب عینک و چشم‌بند بازیکنان را بررسی می‌کنند تا مبادا بازیکنی از قدرت کم بینایی خود بهره ببرد.

کد خبر 392786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha