یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

مهدی ربوشه: این مهم نبود که فیروز در جشن تولد 58 سالگی ناصر حجازی هدیه‌ای جز باخت نداشت، چه یک‌ماه پیش درست در شرایطی که استقلال رفته‌رفته به جدی‌ترین گزینه مخالف حجازی نزدیک می‌شد، این خود فیروز کریمی بود که برای سرمربی وقت آبی‌ها، بزرگترین هدیه به حساب می‌آمد.

باخت و تنبیه استقلال

باخت سنگین آبی‌پوشان پایتخت مقابل صنعت نفت آبادان در آخرین دیدار نیم‌فصل، اعتراض شدید هواداران استقلال را به همراه داشت.شاید برای فیروز کریمی بهترین راه برون‌رفت از سرزنش هواداران، همان تصمیم عجیب بود؛ تنبیه بلافاصله بعد از پایان بازی.سرمربی استقلال که در طول بازی به طور مرتب در کنار زمین گلایه‌اش از نمایش ضعیف بازیکنان را با انجام حرکات عجیب و غریب به رخ می‌کشید، پس از پایان بازی تصمیم گرفت در اقدامی بی‌سابقه بازیکنان را مقابل چشم هواداران در زمین نگه دارد و اقدام به تنبیه آنها کند.

 شاید به همین دلیل بود که وی پس از تجربه دومین شکست استقلال در زمان سرمربیگری‌اش، حتی مورد تشویق هواداران نیز قرار گرفت. تا جایی که بنا به خواسته عده‌ای از هواداران، تصمیم گرفت تا وحید طالب‌لو را نیز از رختکن بیرون بکشد و تنبیه کند؛ تصمیمی که برای دروازه‌بان استقلال قابل هضم نبود. طالب‌لو اگرچه جمعه‌شب به تنبیه بدنی تن داد اما طبق گزارش برخی رسانه‌ها، پس از مواجه شدن با برخورد سخت‌گیرانه کریمی در رختکن، اشک ریخت.

 او روز گذشته تاکید کرد: دیگر هرگز به استقلال برنمی‌گردد. وحید طالب‌لو رفتار سرمربی تیم را غیرمنطقی خواند و گفت: به آقای حجازی هم گفته‌ام که دیگر برنمی‌گردم. او که درواقع روی دریافت 2 گل مقصر اصلی به حساب نمی‌آمد، پس از پایان بازی برابر صنعت‌نفت‌آبادان به بدترین شکل ممکن توسط فیروز کریمی تنبیه شد. از قرار معلوم دروازه‌بان اول استقلال دیگر قصد ندارد در تمرینات این تیم شرکت کند.

 حمایت حجازی از کریمی

رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال اما در تازه‌ترین واکنش خود، همچنان از فیروز کریمی حمایت کرده و می‌گوید: فیروز کریمی یک مربی کاربلد است و من علاقه‌ای ندارم در مورد مسائلی چون تعویض، ترکیب و تاکتیک حرفی بزنم.

حجازی در حالی مقابل خبرنگاران، فیروز کریمی را بی‌نقص خواند که طبق گفته‌های برخی نزدیکان استقلال، لحظاتی که فیروز کریمی مشغول تنبیه عده‌ای از بازیکنان تیم بوده، گویا رئیس سازمان فوتبال در رختکن حاضر شده و از تاکتیک و روش بازی تیم به شدت انتقاد کرده‌است.

 رفتار حجازی و البته رفتارهای عجیب فیروز کریمی که حالا به اجبار در همسایگی یکدیگر قرار گرفته‌اند، در فاصله 24 ساعت، مورد انتقاد بعضی از مسئولان باشگاه استقلال قرار گرفت.در همین حال از درون تیم خبر می‌رسد که بازیکنان تنبیه شده بابت تعارف فیروز کریمی با علیرضا منصوریان اعتراض‌هایی را به طور شفاهی مطرح کرده‌اند که سرمربی استقلال در آخرین واکنش خود دست به تهدید زده و گفته: در نیم‌فصل، عذر بعضی بازیکنان را می‌خواهم و با بازیکنان امید استقلال ادامه می‌دهم.

 پورحیدری در این باره می‌گوید: در بازی استقلال برابر صنعت‌ نفت ، جز بلاتکلیفی و سردرگمی تیم، هیچ چیز دیگری ندیدم.این تیم نه‌تنها متحول نشده، بلکه در آن هیچ تفکری جریان ندارد و البته در دفاع همچنان دچار مشکلات عمده‌ای است.

عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال ضمن اشاره به اقدام ناصر حجازی مبنی بر نشستن روی نیمکت تأکید کرد: خب آقای حجازی بعد از چند بازی ترجیح می‌دادند روی نیمکت بنشینند اما همین مسئله باعث شد تا بازیکنان سردرگم شوند.

پورحیدری اما پس از چند ماه خویشتن‌داری، رفتارهای فیروز کریمی را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: برای من به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که بازیکنان تیم به این شکل مورد تنبیه و حتی تحقیر قرار بگیرند.

 به عقیده من راه‌حل درستی نیست و نباید همه مشکلات را با چنین رفتاری متوجه بازیکنان تیم دانست.وی افزود: بهتر است کادرفنی مشکلات خودش را هم بازبینی کند، چون در حال حاضر استقلال وارد مرحله سختی شده. به نظر من دوگانگی در کادرفنی، بازیکنان را سردرگم کرده است.

اخراج نوازی از استقلال

تمرین دیروز تیم استقلال پس از شکست مقابل صنعت نفت آبادان ، در غیاب محمد نوازی و وحید طالب لو برگزار شد. به گزارش مهر، نکته بارز این تمرین ، غیبت وحید طالب لو و محمد نوازی بود که ناراحتی مربیان را به دنبال داشت. غیبت آنها شایعه اخراج شان را در ورزشگاه به گوش حاضرین رساند.

 گفته می شود پس از بازگشت علی فتح الله زاده از سفر امارات به مشکل این 2 بازیکن رسیدگی خواهدشد. فیروز کریمی هنگام تمرین، خبر اخراج موقت محمد نوازی را اعلام کرد. نوازی تا اطلاع ثانوی حق حضور در تمرینات استقلال را ندارد اما وحید طالب لو می تواند با حضور در تمرینات استقلال کارش را در این تیم دنبال کند. کریمی حتی به بازیکنان گفت که 2 نفر از جمع شما اخراج خواهند شد که احتمال دارد تعداد اخراجی ها به 5 نفرهم برسد.

 دیروز همچنین جریمه محسن یوسفی به وی ابلاغ شد. او معترض بود که چطور در غیاب مدیرعامل باشگاه برای وی جریمه ای این چنین در نظر گرفته اند. یوسفی پس از اخراج در بازی با صنعت نفت مبلغ 10 میلیون تومان از سوی باشگاه جریمه شد.

آخرین خبرها از تشکیل جلسه هیأت‌مدیره استقلال، ظرف یکی، دو روز آینده حکایت می‌کند.موضع گیری برخی بازیکنان و اعضای هیات مدیره نسبت به فیروز کریمی او را در شرایط سختی قرار داده است. هرچند تصمیمات فیروز، خود نوعی زهر چشم محسوب می‌شود.

کد خبر 39278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز