همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس برای حمایت از خودروسازان شروطی دارد، گفت: ارتقاء ایمنی خودروها، نخستین شرط است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم بازدید و افتتاح خط تولید دو محصول جدید ایران خودرو، با بیان اینکه از شرایط گذشته صنعت خودروسازی درآمده ایم، اظهارداشت: در سالهای گذشته شرکتی که می توانست سودآور باشد، معضلاتی داشت که در برخی مقاطع دنبال منابعی می گشتیم تا آنها را اداره کنیم.

وی افزود: اما امروز مسیر بهتری دنبال شده و سرپا شده ایم و اقداماتی برای ارائه محصولات بهتر انجام شده است.

رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به نیروی انسانی در عین توجه به ارتقاء کیفیت محصولات، گفت: توجه به نیازهای نیروی انسانی مخصوصاً در شرایط امروز کشور ما که شرایط سختی است، اهمیت دارد و مدیران باید دردمندانه مسائل کارگران عزیز را دنبال کنند.

اهم اظهارات لاريجاني به اين شرح است:

*در حال حاضر شرایط به گونه ای است که افراد برای سرمایه گذاری مدت زیادی در صف بانکها و بخش های متنوع معطل می مانند؛ این در حالی است که مجلس در سالهای گذشته قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را تصویب کرده و در قانون برنامه توسعه نیز موضوع دریچه واحد تجاری را معرفی کرده بود که هر کسی که به دنبال سرمایه گذاری است، به یک جا معرفی شود.

*با وجود این مسائل، شرایط به گونه ای است که سرمایه گذار یک تا دو سال برای سرمایه گذاری باید بدود و معطل شود؛ این مسئله باعث رکود می شود. در حالی که اگر شرایط کسب و کار تسهیل شود، وضعیت هم بهتر می شود.

*(با اشاره به سخنان یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر لزوم حمایت مجلس از خودروسازان) ما با شروطی حاضریم از شما حمایت کنیم؛ از جمله اینکه اگر کیفیت محصولات شما از جهت ایمنی بالا برود یک عامل مهم برای حمایت مجلس خواهد بود.

*(خطاب به خودروسازان) قبول کنید که برخی محصولات ما ایمنی لازم را ندارند، لذا این برای ما مهم است و مسئله جان مردم در میان است. درخواست من این است که شما یک فایلی را برای ایمنی خودروها باز کنید. البته حتی صندلی خودروها هم بعضاً استاندارد نیست و باعث مشکلات درمانی برای مردم می شود.

*تولیدی باید داشته باشیم که از ایمنی متناسب با شرایط ایران برخوردار باشد؛ پلیس باید سیستم های دوربین و امثال آن را نصب کند و نظارت جدی کند، راه و شهرسازی باید استانداردهای راه سازی را رعایت کند، شما نیز باید دقت بیشتری روی ایمنی خودروها داشته باشید.

*اجرای قانون خصوصی‌سازی در ابتدا دچار سقط جنین شد. قوه مقننه و مجریه به دنبال اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ هستند؛ شرکت ایران‌خودرو باید برنامه خود را برای خصوصی‌سازی اعلام کند، سازمان گسترش صنایع باید تکلیف خود را روشن کند.

*مشکلات امروز ما ناشی از سیستم دیوانی کشور است، ما دچار تأخیر در اجرای کارها هستیم؛ مشکلات مشخص است، مدیران باید با تلاش زیاد، مشکلات را حل کنند.واقعاً برای سرمایه‌گذاری در کشور «دنگ و فنگ» های زیادی وجود دارد که ممکن است در آن فساد هم وجود داشته باشد. بخشنامه‌های زائد باید حذف شود؛ مضر هستند.

کد خبر 392710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha