همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه احمدی‌نژاد گوشش بدهکار هیچ جریانی نیست، گفت: احمدی‌نژاد عمدتا به دنبال جلوگیری از مطرح شدن آقای لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است، اما این تلاش‌هایش به گونه‌ای نیست که از لحاظ معیاری و شاخص‌های منطقی، قابل قبول برای کسی در کشور باشد.

به گزارش ايلنا، حمیدرضا ترقی عضو شوراي مركزي موتلفه در رابطه با شرکت حزب موتلفه در اجلاس گفتگوی رهبران احزاب سیاسی جهان در چین گفت: چین از سران احزاب جهان به خصوص آسیا دعوت کرده بود که بعد از کنگره‌ای که تشکیل دادند در جلسه  همفکری و  تبادل نظر بین احزاب جهان شرکت کنند که ما هم  هیاتی از حزب موتلفه فرستادیم و معاونت بین المللی حزب و برخی از دوستان دیگر در این اجلاس شرکت کردند و  تعاملات خوبی با احزاب شرکت کننده داشتیم .

اهم اظهارات او را در ادامه بخوانيد:

*تعریف مشخص و شفافی از نو اصولگرایی نشده است و هر کسی استنباط شخصی داشته ‌است. برای این حرفی که مطرح شده عقبه فکری و تئوری وجود ندارد تا بر اساس آن ارزیابی صورت گیرد و اکنون نمی‌توانیم به دلیل عدم عقبه فکری نظری داشته باشیم چرا که اظهارنظرهایی که وجود دارد، برداشت شخصی است.

*با توجه به اینکه مبانی اصولگرایی و اصول انقلاب ثابت است،اگر مفهوم نواصولگرایی این است که اصولگرایان چهره ویترینی‌شان تغییرکند که این بحثی طبیعی است، اما اینکه بخواهیم در مبانی فکری اصولگرایی تغییراتی ایجاد کنیم، تغییری رخ نخواهد داد، مگر اینکه در روش‌ فعالیت‌های‌ سیاسی و چهره‌هایی که می‌خواهند ویترین کار باشند تغییراتی صورت ‌گیرد.

*در انتخابات‌های مختلف می‌بینیم که روحانیت در مواقعی نخواسته موضع‌گیری داشته یا به عرصه ورود کند،اما از کارکرد تشکل‌ها حمایت کرده است و این بستگی به روحانیت دارد که بخواهند چه نقشی را در عرصه سیاسی ایفا کنند. برخی معتقدند که جامعتین باید مانند حزب از یک جریان سیاسی حمایت کنند اما برخی دیگر بر ایفای نقش پدرانه و حفظ آن و نیز ارائه شاخص تاکید دارند.

*احمدی‌نژاد عمدتا به دنبال جلوگیری از مطرح شدن آقای لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است، اما این تلاش‌هایش به گونه‌ای نیست که از لحاظ معیاری و شاخص‌های منطقی، قابل قبول برای کسی در کشور باشد.

*(در رابطه با دو قطبی‌سازی‌های احمدی‌نژاد و سکوت اصولگرایان) دوقطبی‌سازی‌ از موضع‌گیری‌هایی است که مورد تقبیح رهبری قرار گرفته است و اصولگرایان عمدتا نمی‌خواهند وارد این بازی شوند، بنابراین اگر سکوت می‌کنند به این دلیل است که وارد بازی دوقطبی‌سازی احمدی‌نژاد شدن به مصلحت کشور نیست. لذا علت سکوت اصولگرایان این است که نمی‌خواهند در پازل بازی که احمدی‌نژاد به آن دامن می‌زند، حضور یابند.

*وقتی که عنصر احمدی‌نژاد را مورد بررسی قرار دهیم این چیزی نیست که با حمایت اصولگرایان یا عدم حمایت آنها تغییری در موضع‌گیری‌هایش ایجاد شود. او خودش است و گوشش هم بدهکار هیچ جریانی نیست که تحت تاثیر آن جریان فعالیتش را کم یا زیاد کند.

*احمدی‌نژاد مشی و روشش این است که می‌خواهد که در صحنه و مطرح باشد و به دنبال کنشگری است بنابراین دست به این رفتارها می‌زند. 

کد خبر 392669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha