مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان موفق به شناسایی نوعی پروتئین خاص شده اند که مقابله مستقیم با تومورهای سرطانی را تسهیل می‌کند.

پروتئین قاتنل سلول های سرطانی

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، ایمن درمانی روشی جدید برای درمان و مداوای سرطان محسوب می‌شود و دانشمندان از این شیوه به منظور تشدید روش‌های دفاعی طبیعی بدن بهره می‌گیرند.

به منظور ارتقا و افزایش تاثیرگذاری این روش درمانی مطالعه تازه ای صورت گرفته که منجر به شناسایی نوعی پروتئین جدید با قابلیت هدایت سلول‌های ایمنی بدن به سمت تومورهای سرطانی به منظور نبرد مستقیم با آنها شده است.

این سلول‌های ایمنی T-cells نام دارند و توسط بدن به منظور تقویت سیستم ایمنی آن تولید می‌شوند. در روش ایمن درمانی جدید برای مقابله با سرطان بر نوع خاصی از این سلول‌های ایمنی موسوم به سلول‌های CD۸+ T تمرکز می‌شود که قادر به تخریب تومورها و دیگر سلول‌های آلوده به ویروس هستند.

این روش می‌تواند برای درمان برخی انواع سرطان مانند سرطان خون و مغز استخوان به کار گرفته شود اما تا به حال برای مقابله با دیگر انواع سرطان کارآیی نداشته است. پروتئینی که می‌تواند حامل سلول‌های ایمنی CD۸+ T تا مقصد باشد، Runx۳ نام دارد و تا به حال بر روی برخی حیوانات با موفقیت آزمایش شده است.

دانشمندان امیدوارند استفاده از پروتئین یادشده دامنه کاربرد روش ایمن درمانی را گسترش دهد تا در آینده شاهد بهره گیری از این روش برای طیف گسترده تری از انواع بیماری سرطان باشیم.

کد خبر 392371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha