همشهری آنلاین: مسئول دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: تا سال جاری آمارهای متفاوتی در این خصوص داده می‌شد ولی اکنون می‌توان به یقین گفت بیش از ۷۰ هزار دانشجو در خارج از کشور داریم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مرتضوی مسئول دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در نشست خبری برگزاری همایش «گفت‌وگو،‌ تعامل و پیشرفت»، گفت: طبق ماموریتی که به عهده این نهاد گذاشته شده است و با توجه به اینکه مخاطبان ما در خارج از کشور هستند همواره تلاش می‌کنیم از فرصت‌های پیش آمده و از زمان‌هایی که آنها در داخل کشور هستند استفاده کنیم تا بتوانیم با تعاملاتی که با این دانشجویان داریم خدمت به کشور را تسریع کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم یک ارتباط هدفمند را بین ایرانیان تاثیرگذاری که در خارج از کشور هستند ایجاد کنیم.

وی افزود: امسال می‌خواهیم این همایش را با مشارکت دستگاه‌ها و پارک فناوری پردیس برگزار کنیم. این همایش یک روزه خواهد بود و ثبت‌نام آن شروع شده که تا امروز دانشجویان بسیاری از خارج کشور برای حضور در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور گفت: قصد داریم یک ارتباط هدفمند بین داخل و دانشجویان و نخبگان خارج از کشور ایجاد شود و در این راستا تلاش داریم مانند کشورهایی که از استعدادهای دانشجویان و نخبگان خارج کشور استفاده کرده‌اند بتوانیم از نخبگان خارج از کشور استفاده کنیم.

مرتضوی در خصوص آمار دانشجویان ایرانی خارج از کشور نيز گفت: تا سال جاری آمارهای متفاوتی در این خصوص داده می‌شد ولی اکنون می‌توان به یقین گفت 70 هزار دانشجو در خارج از کشور داریم. البته یک تعداد از دانشجویان هم وضعیت خود را ثبت نکردند که به نظر می‌رسد با آنها این رقم به 100 هزار نفر برسد.

کد خبر 392213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha