همشهری آنلاین: دانشگاه‌های تهران، پیام‌نور، فردوسی مشهد، امام خمینی (ره)، قم ، کاشان، تربیت مدرس، شهید بهشتی و صنعتی امیرکبیر در حال حاضر دانشگاه‌هایی هستند که به ترتیب بیشترین دانشجوی خارجی را دارند.

دانشجویان غیرایرانی

به گزارش مهر، ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌های معتبر در جهان در گرو تعامل بیشتر آنها با دیگر دانشگاه‌های معتبر در جهان و تبادل علمی با آنهاست. بر همین اساس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های خود را بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها قرار داده است.

یکی از شاخص‌های بین‌المللی شدن، جذب دانشجوی خارجی است. در حال حاضر معیار این شاخص بین‌المللی، اختصاص ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه به دانشجویان خارجی است. بر همین اساس، دانشگاه‌هایی که بیشترین دانشجوی خارجی را جذب کرده‌اند معرفی شده‌اند که اسامی آنها به ترتیب به شرح زیر است.

سه دانشگاهی که بیشترین استاد مدعو خارجی را داشتند به ترتیب دانشگاه تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبائی بودند و همچنین دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، علوم پایه زنجان، خوارزمی، مرکز دانش‌های بنیادی بیشترین همکاری را با اساتید مدعو داشتند. حدود دو هزار و ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های خارجی برای سمینارها و همکارهای بین‌المللی وارد کشور شدند همچنین دانشگاه‌ها با حدود ۵۲۰ الی ۵۳۰ نفر از ایرانیان خارج از کشور همکاری داشته‌اند.

دانشگاه تهران

۲۴۶۳

دانشگاه پیام نور

۱۶۲۰

دانشگاه فردوسی مشهد

۱۴۶۸

دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین

۱۱۸۳

دانشگاه قم

۶۲۷

دانشگاه کاشان

۴۸۵

دانشگاه تربیت مدرس

۲۹۴

دانشگاه شهید بهشتی

۲۴۱

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۲۲

 

دانشگاه های دولتی +پیام نور در خارج از کشور

۲۲۷۷۷

دانشگاه آزاد

۸۲۶۹ (داخل و خارج)

دانشگاه المصطفی

۱۸۲۵۰ (داخل و خارج)

وزارت بهداشت

۲۱۱۴(بورسه و آزاد)

جمع کل

۵۱۴۱۰

کد خبر 367064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha