مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شیمی درمانی به عنوان یک روش کمکی در درمان سرطان‌ها محسوب می‌شود و به تنهایی نمی‌تواند سرطان را درمان کند.

شیمی درمانی

به گزارش مهر، دکتر احمد مافی در نشست خبری دوازدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکلوژی ایران و دومین کنگره بین المللی کلینیکال آنکلوژی که از ۲۲ تا ۲۴ آذر ۹۶ در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد، افزود: امسال برای دومین سال این کنگره به صورت بین المللی برگزار می‌شود و ۱۲ میهمان خارجی از کشورهای مختلف نیز حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی کنگره با تاکید بر استفاده از تجربیات به روز دنیا در این کنگره، تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف کنگره، بررسی جدیدترین روش‌های درمان سرطان‌ها خواهد بود.

مافی با اعلام اینکه در حدود ۲۳۰ مقاله به کنگره ارسال شده بود، گفت: از این تعداد، ۸۰ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وی در ادامه با عنوان این مطلب که سرطان‌ها به دو دسته سرطان‌های خون و لنفاوی و سایر سرطان‌ها تقسیم می‌شوند، افزود: ۱۰ درصد سرطان‌ها مربوط به سرطان‌های خون و لنفاوی است و ۹۰ درصد نیز سایر سرطان‌ها را شامل می‌شود.

مافی با بیان اینکه شیمی درمانی یک روش مکمل برای درمان سرطان‌ها تلقی می‌شود و به تنهایی نمی‌تواند در روند درمان سرطان موثر باشد، گفت: ۵۰ درصد سرطان‌ها با جراحی و ۳۵ تا ۴۰ درصد نیز با رادیوتراپی، درمان می‌شوند.

وی تاکید کرد: شیمی درمانی می‌تواند طول عمر بیماران مبتلا به سرطان را افزایش دهد.

مافی با عنوان این مطلب که اگر درمان سرطان‌ها با کار تیمی انجام شود تا حد زیادی از روش شیمی درمانی جلوگیری خواهد شد، اظهارداشت: اصل کلی در روند درمان سرطان‌ها وجود ندارد و بستگی به نوع سرطان، برای آن درمان آغاز می‌شود.

کد خبر 392068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha