همشهری آنلاین: جایزه نیم ملیون دلاری مصطفی (ص) روز یکشنبه ۱۲ آذز در تهران به دو دانشمند علوم کامپیوتری ارول گلنبی از ترکیه و محمد امین شکراللهی از ایران اهدا شد.

به گزارش ایرنا در آیین دومین دوره اعطاء جایزه جهانی دو سالانه مصطفی (ص) نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام به پروفسور سامی ارول گلنبی، دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه  (و فرانسهبه خاطر مدلسازی ارزیابی عملکرد سیستم‌های کامپیوتری و پروفسور محمدامین شکرالله دانشمند و دکترای علوم کامپیوتر و ارتباطات به خاطر ارائه اثری در زمینه کدهای رپتور اهدا شد.

در این مراسم که از جمله با حضور دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و پرفسور مورنزی مدیر اجرایی فرهنگستان علوم جهان اسلام برگزار شد، پروفسور گلنبی و پروفسور شکراللهی درباره فعالیت ها و دستاوردهای خود سخنرانی کردند.

جایزه مصطفی (ص) شامل مدال مصطفی (ص) و جایزه پانصد هزار دلاری که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که از سوی افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

 دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان که تابعیت هر یک از ۵۴ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی را داشته باشند می‌توانند برای شرکت در چهار حوزه جایزه شامل علوم و فناوری زیستی‌پزشکی، علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم و فناوری نانو و سایر حوزه‌ها نامزد شوند.

جایزه مصطفی (ص) در دور اول در سال ۱۳۹۴ به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پرفسور جکی یینگ از سنگاپور در حوزه علم و فناوری نانو زیستی و آقای پرفسور عمر‌یاغی شیمیدان برجسته اهل اردن (و آمریکا) برای تحقیقات دامنه‌دار در زمینه «چارچوب‌های فلز- آلی» تعلق گرفت.

در هفته جایزه مصطفی (11 تا 14 آذر)، نشست های علمی و تخصصی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی در دانشگاه‌ های تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس و علم و صنعت ایران برگزار می ‌شود.

کد خبر 391375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha