یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نسبت به تبعات و پیامدهای تصمیم دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

جنبش حماس طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که چنین تصمیمی تجاوز آشکار آمریکا به قدس و مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی در این شهر است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که قدس را شهر اشغالی قلمداد کرده‌ و از سوی دیگر باعث ایجاد بهانه لازم برای تداوم جنایت‌های یهودی‌سازی و اخراج فلسطینیان از این شهر می‌شود.

حماس از اقشار مختلف ملت فلسطین خواست که همچون سدی مستحکم در برابر این تصمیم بایستند و با شعله‌ور کردن آتش انتفاضه قدس، جلوی اجرایی‌شدن این توطئه را بگیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش تصریح کرد که هیچ‌گونه تصمیمی نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد که قدس سرزمین فلسطینی-عربی و اسلامی است.

حماس از مراجع رسمی و مردمی کشورهای عربی و اسلامی خواست با عمل به مسئولیت‌های خود جلوی اتخاذ این تصمیم را گرفته و آن را محکوم کنند.

این جنبش همچنین از تمامی آزادگان جهان خواسته است که با این اقدام‌ها مقابله کرده و با استفاده از تمامی راه‌های ممکن جلوی اتخاذ آن‌ها را بگیرند.

کد خبر 391275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha