همشهری آنلاین: امیر دریادار دوم بهرام عسگریان رئیس هیئت اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور خوب و فعال ناوگروه این نیرو در عملیات بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان که در بنگلادش در حال برگزاری است ، خبر داد.

نیروی دریایی

به گزارش ایرنا، ناوگروه 49 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو لجستیکی بندرعباس در بزرگترین رزمایش امداد و نجات جهان که هم اکنون در بنگلادش در حال برگزاری است شرکت کرده اند.

32 کشور از جمله 23 کشور عضو و 9 ناظر سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند (IONS) در این رزمایش حضور دارند.

امیر دریادار دوم بهرام عسگریان رئیس هیئت اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با محمد نظام الدین احمد فرمانده نیروی دریایی بنگلادش ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در عملیات مشابه، به بحث و گفت و گو درباره روابط دو کشور و زمینه های همکاری در آینده پرداخت.

رئیس هیئت اعزامی کشورمان همچنین با تشکر از دولت و مردم بنگلادش برای کمک به پناهجویان مسلمان میانمار، گفت: امنیت کامل اقیانوس هند توسط کشورهای حاشیه این اقیانوس و بدون دخالت کشورهای خارجی به راحتی تامین می شود.

فرمانده نیروی دریایی بنگلادش نیز از شرکت ایران در رزمایش امداد و نجات دریایی به میزبانی بنگلادش و همچنین حضور ایران در سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند (IONS) تشکر کرد.

کد خبر 390975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha