همشهری آنلاین: ناوگروه صلح و دوستی کشور پاکستان روز دوشنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

 نیروی دریایی

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوچه دهشت و کشتی بادبانی رهنورد پاکستان برای انتقال تجربه و دانش، افزایش امنیت در منطقه و ارتقای روابط بین 2 کشور وارد بندرعباس شده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به هنگام پهلوگیری این ناوگروه در بندرعباس اظهار داشت: تمرین مشترک نظامی، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان و بازدید از اماکن فرهنگی و گردشگری این استان از برنامه ‌های پیش بینی شده ناوگروه پاکستانی در مدت پنج روز اقامت در بندرعباس است.

امیر دریادار حسین آزاد ادامه داد: سفرهای دریانوردی نظامی از دیرباز بین ایران و پاکستان برقرار است و این سفرها باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراک های دینی و ملی زیادی دارند می شود.

فرمانده ناوگروه پاکستان نیز هنگام ورود، ضمن ابراز همدردی با مردم ایران و زلزله زدگان کرمانشاه، این ضایعه را به ملت ایران تسلیت گفت.

کاپیتان خالد پرویز رساندن پیام صلح و دوستی مردم پاکستان به مردم ایران و تبادل تجربه بین 2 نیروی نظامی را از مهم ترین اهداف سفر این ناوگروه به ایران برشمرد.

وی افزود: نیروی دریایی 2 کشور ایران و پاکستان از قدرتمندترین و حرفه ای‌ ترین نیرو‌های دریایی منطقه و جهان هستند و امید می رود این سفر‌ها موجب افزایش ارتباط های دوستانه بین 2 کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه سفرهای دریانوردی به ایران باعث تعمیق روابط دوستانه بین 2 کشور می شود، گفت: این گونه سفرها با انتقال تجربه های تخصصی نیز همراه است.

ناوگروه نیروی دریایی پاکستان شامل ناوچه موشک انداز دِهشَت و ناو بادبانی رهنورد صبح امروز وارد منطقه یکم امامت شد.

در چهار سال گذشته 14 ناوگروه خارجی با پیام صلح و دوستی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفتند.

کد خبر 390017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha