همشهری‌آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی از تمام کشورهای جهان خواست زرادخانه‌های شیمیایی خود را نابود کنند.

پیام ولاديمير پوتين، رئیس‌جمهور روسیه به بیست و دومین نشست کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی که در لاهه هلند آغاز به کار کرد، در سایت اینترنتی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شده است.

پوتین در پیام خود نوشت: از همه کشورهای دارنده زرادخانه سلاح‌های شیمیایی می‌خواهم از روسیه الگو گرفته و تمام تلاش خود را برای نابودی تسلیحات شیمیایی کشور خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌کار گیرند.

او افزود: از کشورهای خارج از چارچوب حقوقی کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی نیز دعوت می کنم فورا به این پیمان بپیوندند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه نوشت: اطمینان دارم با اراده سیاسی می‌توان به اهداف این کنوانسیون برای ایجاد جهان عاری از تسلیحات شیمیایی دست یافت.

روسیه که حدود 40 هزار تن مواد و تسلیحات شیمیایی نظامی از شوروی سابق به ارث برده بود، پنجم مهر ماه گذشته آن را به‌طور کامل نابود کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در مراسم نابودی آخرین بخش‌هاي این تسلیحات با انتقاد از پایبند نبودن واشنگتن به تعهد نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی، گفت: بر خلاف آمریکا، روسیه آخرین مانده جنگ افزارهای شیمیایی را از بین برد.

کد خبر 390806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha