دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جلسه روز یکشنبه شورای شهر از رأی کمیسیون ماده ۷ درباره باغ بودن ملکی خبر داد که مالکان یا ذینفعان آن به‌صورت خودسر اقدام به قطع حدود۴۳۳اصله درخت در این زمین کرده‌اند.

شورای شهر

محمدسالاري در جلسه روز يكشنبه شوراي شهر تهران، ري و تجريش در جريان تعيين تكليف پرونده يك باغ در صحن علني شوراي شهر تهران گفت: اين پرونده مربوط به ملكي به مساحت 1237مترمربع در ازگل و محدوده شهرداري منطقه يك است كه در گذشته فاقد كاربري بوده اما كاربري جديد آن به موجب طرح تفصيلي شهر تهران كه در سال 91ابلاغ شد R112تعيين و در سند ملك نيز مزروعي قيد شده و با توجه به تعداد درختان زيادي كه داشته، باغ محسوب شده است.

وي ادامه داد: اتفاقي كه در اينجا افتاده اين است كه مالك يا ذينفع ملك بدون اخذ پروانه به‌صورت خودسر و با مماشات شهرداري منطقه و ناحيه نسبت به گودبرداري اقدام كرده است و گزارش كميسيون ماده 7بدوي حكايت از كسر تعداد حدود 433اصله درخت طي ساليان گذشته دارد.

رئيس كميسيون معماري و شهرسازي اضافه كرد: رأي ما در كميسيون ماده 7اين است كه اين ملك باغ است و در مورد درختان كسر شده عوارض 3برابري و غرس 2برابري بايد انجام شود اما با توجه به از بين بردن باغ اعمال تبصره يك ماده 6يعني ضبط ملك به نفع شهرداري تهران توسط مراجع قضايي به موجب قانون مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام و همچنين اعمال ماده 4قانون حفظ و گسترش فضاي سبز و باغات ضروري است زيرا پرونده كساني كه بيش از 30اصله درخت قطع مي‌كنند علاوه بر جريمه تعيين شده توسط كميسيون ماده 7مي‌بايست به مراجع قضايي به‌منظور تعيين جريمه و حبس ارجاع شود. به گزارش همشهري در ادامه اين رأي، تصريح شده كه تا احياي كامل و مجدد باغ هيچ‌گونه مجوزي به اين ملك داده نشود.

افشين حبيب‌زاده، ديگر عضو شوراي شهر تهران هم با ابراز تعجب بابت قطع 433اصله درخت گفت: نه‌تنها هيچ‌كس در شهرداري قبلي جلوي اين اقدام را نگرفت بلكه براي فرد خاطي پروانه صادر كردند و حتي اجازه گودبرداري دادند. وي خواستار معرفي متخلفان اين پرونده شد و اينكه حتما بايد به كميته انضباطي كشيده شوند. شهربانو اماني نيز گفت:

چرا شهرداري به كساني كه اين تخلف را مرتكب شدند، مجوز ساخت‌وساز داد؟ اين متخلفان افراد صاحبنام و تريبون هستند و شوراي شهر جديد حتمابايد تكليف اين پرونده را روشن سازد. محسن هاشمي، رئيس شوراي شهرتهران، ري و تجريش نيز از محمد سالاري به‌عنوان رئيس كميسيون معماري و شهرسازي خواست تا هرچه سريع‌ترتخلفات خود شهرداري را نيز به اين پرونده اضافه كند. وي گفت: از این به بعد تخلف کارکنان شهرداری در شهرداری‌های مناطق نیز بررسی خواهد شد و اگربدون در نظر گرفتن باغ بودن املاک رای به تخریب دهند، بر اساس نوع تخلف پرونده شان به دادسرای کارکنان یا حراست شهرداری ارسال خواهد شد.

  • انتخاب هيأت مديره و بازرس در حيطه اختيارات شورا

همچنين روز يكشنبه مجمع عمومي عادي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به‌صورت فوق‌‌العاده و به درخواست شهرداري تهران تشكيل شد. هدف اين اقدام اين بود كه به‌صورت اضطراري و براي اينكه اداره امور جاري شركت واحد با وقفه مواجه نشود، اساسنامه شركت به‌صورت موقت و تا پايان سال مذكور تمديد شود.

نتيجه جلسه اين شد كه اعضاي شوراي شهر تهران در يك روال غيرمعمول از واگذاري مسئوليت انتخاب هيأت مديره و بازرس ويژه شركت واحد به شهردار تهران كه مربوط به بند «ت» ذيل ماده 16اساسنامه مي‌شد سرباز زدند و آن را در حيطه اختيارات شوراي شهر قرار دادند. اين اقدام خلاف نظر رئيس شوراي شهر تهران بود. محسن هاشمي گفت:

چرا از بين 43سازمان و شركت وابسته به شهرداري تهران اين تصميم تنها درمورد شركت واحد اتخاذ شده است؛ آن هم در شرايطي كه چنين رويكردي به معني دخالت در كار اجراست و با وظيفه نظارتي شوراي شهر منافات دارد. مرتضي الويري، بهاره آروين و حسن رسولي نيز موافق نظر محسن هاشمي بودند اما درنهايت هنگام رأي‌گيري، آنها در اقليت قرار گرفتند و غيراز بند «ت» ذيل ماده 16اعضا به سايربندهاي ماده 16رأي دادند.

  • نماد منع خشونت عليه زنان روي لباس شورايي‌ها

يكشنبه گذشته به مناسبت 5آذر، روز منع خشونت عليه زنان، بانوان شوراي شهرتهران، ري و تجريش در صحن علني به توزيع روبان‌هاي نارنجي رنگ درميان اعضاي شوراي شهر پرداختند و از آنها خواستند تا با نصب اين روبان‌ها روي يقه لباسشان به‌عنوان نماد مخالفت با خشونت عليه زنان به اين حركت فرهنگي و اجتماعي بپيوندند.

دراين باره الهام فخاري كه رياست كميته اجتماعي شوراي شهر را برعهده دارد طي سخناني گفت: ناتوان نگه داشتن زنان، خشونت كلامي و جنسي، نيرنگ، بي‌توجهي، خيانت، بهره‌كشي و... همگي خشونت عليه زنان است. وي با بيان اينكه در برابر خشونت نبايد سكوت كرد، گفت: نفي خشونت عليه زنان هنگامي رخ مي‌دهد كه يك زن از ابراز اينكه مورد خشونت قرار گرفته شرمسار نباشد و سكوت نكند چراكه سكوت و پنهان كاري پاداش خشونت است و نبايد اين اتفاق بيفتد. فخاري از همه اعضاي شوراي شهر كه با نصب روبان نارنجي اين پويش را همراهي كردند، تشكر كرد و از همه شهروندان و زنان خواست تا در راستاي مبارزه با هرگونه از اشكال خشونت گام بردارند.

جدول

کد خبر 390742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha