همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران از وجود ۲۰۰ گود رها شده در پایتخت خبر داد و گفت: دو گودبرداری در برج میلاد و در حواشی کتابخانه ملی انجام و سپس رها شده که هر دو خطرآفرین هستند.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، در اين جلسه كه محسن هاشمي حضور نداشت و رياست جلسه را ابراهيم اميني بر عهده گرفته بود، اعضاي شوراي شهرتهران سياستهاي حمل و نقل ريلي تهران را با حضور معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بررسي كردند.

در ابتداي جلسه، علی اعطا در تذکر پیش از دستور به گودهاي متعدد عميق رها شده در سطح شهر و خطرات احتمالي آن اشاره كرد و گفت: لازم است شهرداري تهران با توجه به پایان عمر مقاوم‌سازی جداره‌های اين گودال‌ها هر چه سریعتر نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام کند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: مجوز خيلي از این گودها كه پیش پروانه توسط شهرداری به منظور درآمدزایی  صادر شده و بعدا  به علت مشکلات متعدد مالی و حقوقی حالا در مرحله گودبرد اری متوقف شده اند.

وي تصريح كرد: معمولا  از روش نیلینگ برای پایدار سازی گودها استفاده می‌شود که البته این یک روش کوتاه مدت است و حداکثر عمر آن 18 ماه است، اما براساس گزارش‌های رسيده به دست ما حدود 200 گود رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد که نیازمند رسیدگی هستند.

  • دو گود خطرناك در برج ميلاد و كتابخانه ملي

اين عضو شوراي شهر به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها اشاره كرد و گفت: شهرداری‌ها می‌توانند پس از بی توجهی مالک، با همراهی مقام قضائی اقدام به پایدار سازی گودهای رها شده کنند، به طور نمونه گودبرداری فاز دوم برج میلاد كه در صورت وقوع حادثه، تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

اعطا گود پارکینگ فرهنگ در ضلع شمالی ساختمان کتابخانه ملی ایران را يكي ديگر از نمونه هاي خطرآفرين معرفي كرد و گفت: در بازدید اخیر متوجه نشست زمین در ضلع شمالی و ایجاد ترک در برخی دیواره‌های خارجی کتابخانه شدم.

وي تاكيد كرد: شهرداری تهران باید هر چه سریعتر با همکاری سازمان نظام مهندسی اقدام به پایدار سازی این گودها کند.

کد خبر 390804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha