همشهری آنلاین: انیمیشن سینمایی «کوکو» تولید شرکت‌های دیزنی و پیکسار در پنج روز اکران منتهی به تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکای شمالی ۷۱ میلیون دلار فروخت و با کنار زدن «لیگ عدالت» پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.

کوکو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از نيويورك‌تايمز، «كوكو» كه با حدود 54 ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم تاريخ مكزيك شده، اين هفته تماشاگران آمريكايي و كانادايي را به سينماها كشاند و مانند سه فيلم پيشين ديزني در روز شكرگزاري صدرنشين جدول پرفروش‌ها شد. «يخ‌زده» با 94 ميليون دلار، «موانا» با 82 ميليون دلار و «داستان اسباب‌بازي3» با 80 ميليون دلار سه فيلم ديزني هستند كه در روز شكرگزاري صدرنشين شده بودند.

ماجراهاي «كوكو» به کارگردانی لی آنکریچ و آدریان مولینا درباره روز مردگان در مكزيك است و داستان پسري 12 ساله را روايت مي‌كند که می‌خواهد موسیقيدان شود. خانواده او كه به كار كفش‌دوزي مشغولند، سال‌هاست موسیقی را كنار گذاشته‌اند و میگوئل براي آموختن رازهاي نوازندگي وارد سرزمین جادویی مردگان مي‌شود. مجموع فروش فيلم با احتساب 82 ميليون دلار درآمد از بازارهاي جهاني به 153 ميليون دلار رسيده و منتقدان هم به آن درجه آ مثبت داده‌اند.

با توجه به تعطيل بودن مدارس، بيش از 70 درصد از تماشاگران «كوكو» را در آمريكاي شمالي خانواده‌ها تشكيل دادند. ضمن اينكه فيلم در چين بيش از 18 ميليون دلار در سه روز فروخت و صدرنشين جدول هفتگي شد. با توجه به در پيش بودن اكران در فرانسه، آلمان و اسپانيا، انتظار مي‌رود محصول تازه پيكسار خيلي زود از مرز هزينه 175 ميليون دلار توليد بگذرد. «كوكو» بيش از دو هفته وقت دارد تا پيش از اكران «جنگ‌هاي ستاره‌اي: آخرين جداي» به درآمد خود بيفزايد.

انيميشن «كوكو» در هفته‌اي بازار آمريكا را از آن خود كرد كه فیلم پرهزینه «لیگ عدالت» در هفته دوم اکران با 60 میلیون دلار در رده دوم ايستاد. اين پروژه ابرقهرماني در آمريكاي شمالي 172 و در مجموع 480 میلیون دلار فروخته است. «شگفتی» و «ثور: راگناروک» فيلم‌هاي سوم و چهارم جدول فروش فیلم‌ها بودند و «سیاه‌ترین ساعت» به کارگردانی جو رایت در چهار سینما 250 هزار دلار فروخت. گری اولدمن در این فیلم به نقش وینستن چرچیل ظاهر شده است.

کد خبر 390691

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha