همشهری آنلاین: ماجرای معنویت در دوران جدید از گالیله تا فروید نوشته شهریار زمانی با ویراستی جدید به چاپ سوم رسیده است.

چاپ سوم ماجرای معنویت در دوران جدید شهریار زمانی

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، نویسنده این اثر دامنه ایرادهایی که در دوران جدید، به تمدن مغرب زمین وارد شده است را بسیار گسترده می‌داند اما در تحقیق خود بر این موضوع که «ژان ژاک روسو» از آن به عنوان «بحران در اخلاقیات»تعبیر کرده است، تمرکز می‌کند.

به اعتقاد نویسنده این کتاب، با تطور تمدن غرب، صحت دوراندیشی فیلسوفانی چون «روسو» تایید شد و هرچه از عمر این تمدن گذشت، شکاف ایجاد شده میان انسان و خداوند عمیق‌تر شد و انسان محروم از افاضات قدسی، سرگردان و بی‌پناه در زمین خاکی، اسیر یک زندگی بدون فراز و نشیب و یکنواخت و تهی از معنا شد.

این کتاب، برای سومین بار از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است، بر آن بوده است تا نشان دهد که درد دوری از معنویات در تمدن غرب، محصول اهتمام معماران غرب در اجابت نیازهای مادی و غفلت از دغدغه‌های درونی و روح پرسشگر انسان است.

او می‌گوید در این جوامع مردمانی زندگی می‌کنند که صدای گوش‌خراش چرخ‌های زمخت فولادی و حاکمیت روح ماشینی، روان‌شان را دیر زمانی است آزار می‌دهد و اطلاعاتی که هر روز از وضع وخیم نوجوانان و جوانان منتشر می‌شود قسمت اندکی از وقایعی را نشان می‌دهد که به واسطه زدودن معنویت از صحنه زندگی انسان رقم خورده است.

چاپ سوم کتاب معنویت در دوران جدید در هزار نسخه و قیمت 14هزار و 500 تومان در کتاب‌فروشی‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی برای مخاطبان جوان و علاقه‌مندان مطالعات دینی عرضه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.farhangeeslamimag.com و www.daftarnashr.com/book این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را خریداری کنند.

کد خبر 390435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha