گروه اقتصادی: با وجود انتقال پروازهای خارجی به فرودگاه امام، هنوز برخی زیر ساخت‌های مورد نیاز آماده نشده و نارضایتی مسافران و برخی شرکت‌های هواپیمایی را به دنبال داشته است.

با نصرالله منصوری شیرازی، معاون خدمات فرودگاهی فرودگاه امام گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • پس از اعلام شرکت فرودگاه‌های کشور آیا اکنون همه پروازهای خارجی به فرودگاه امام منتقل شده است؟

به جز برخی پروازهای ایران‌ایر، اکنون بقیه پروازهای خارجی به فرودگاه امام منتقل شده است. مقرر شده تا به منظور انجام بهتر عملیات حج، پروازهای 747 آسیای جنوب شرقی این شرکت تا پایان پروازهای حج از فرودگاه مهر‌آباد صورت گیرد.

با این روند پروازهای توکیو ، پکن، بمبئی و کوالالامپور ایران‌ ایر هنوز از طریق فرودگاه مهر‌آباد انجام می‌شود و با اتمام عملیات حج این پروازها نیز به فرودگاه  امام منتقل خواهد شد.

  • نبود انبارهای مجهز موجب از بین رفتن بار و  زیان مسافران در بارندگی‌های اخیر شده است، با این روند انتقال پروازهای خارجی به فرودگاه امام تا چه حد قابل توجیه است؟

پس از انتقال پروازهای خارجی به فرودگاه امام مشکلاتی با توجه به رسوب حجم بسیار زیاد بار در این فرودگاه به وجود آمد. پس از بارندگی‌های اخیر با توجه به  بار موجود در فضای باز فرودگاه ،با مشکلاتی در زمینه نگهداری بار همراه مسافر مواجه شدیم.

اما با هماهنگی‌هایی که با گمرک صورت گرفته، اکنون وضعیت بهتر شده و در نظر است تا بخشی از باری که در فرودگاه امام رسوب کرده  ‌بود به انبارهای گمرک مهر‌آباد منتقل شود.

با انجام این کار و برنامه‌هایی که در زمینه افزایش ظرفیت انبارهای نگهداری بار (کارگو) در فرودگاه امام در حال اجراست، مشکلات کنونی مرتفع خواهد شد. در صورت انتقال این بار ظرفیت انبارهای فرودگاه امام جوابگو خواهد بود.

  • نبود بسیاری از امکانات خدماتی مانند شعب بیمه ، بانک‌ها و پایانه‌های صادراتی از جمله مشکلات کنونی این فرودگاه است. چه اقداماتی برای رفع این مشکلات صورت گرفته است؟

تشکیل شعب مختلف بانک‌ بر اساس روال عادی در فرودگاه امام در حال اجرا بوده و بعضی بانک‌ها که متقاضی داشته اند در این فرودگاه مستقر شده‌اند. اکنون شعب بانک‌های تجارت و ملی در فرودگاه امام مستقر هستند و با توجه به وجود شبکه شتاب  و ارتباط الکترونیکی بانک‌ها، قرار نیست تا برای انجام مبادلات بانکی مجموعه‌ای از شبکه بانکی را در این فرودگاه مستقر کنیم.

در زمینه بیمه نیز ارائه خدمات از طریق شرکت‌های تجاری طرف قرارداد صورت می‌گیرد و احتیاجی به وجود دفاتر بیمه در این فرودگاه نیست. همچنین احداث پایانه‌های صادراتی در این  فرودگاه   با مباحث صادراتی مرتبط بوده و در فضایی که اکنون در اختیار ایران ایر قرار دارد، پیگیری می‌شود.

  • نبود آشیانه پرواز و استفاده از آشیانه موقت از دلایل مخالفت برخی شرکت‌های هواپیمایی با انتقال پروازهای خود به فرودگاه امام بوده است، این مشکل تا چه زمانی مرتفع خواهد شد؟

پیش از این احداث آشیانه پرواز شرکت امام در فرودگاه آغاز شده‌است که هنوز به اتمام نرسیده و به نظر نمی‌رسد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد اما آشیانه پرواز شرکت ماهان تا اسفند‌ماه امسال به مراحل پایانی خود نزدیک شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده با استقرار تجهیزات این آشیانه به بهره‌برداری می‌رسد و قادر به پوشش بخش عمد‌ه‌ای از نیاز کنونی شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود.

کد خبر 39035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز