همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های ایران گفت: همه پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی به جز سه مسیر جده، مدینه و دمشق امشب از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) منتقل می‌شود

اصغر کتابچی در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی واحد مرکزی خبر افزود: پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی از ساعت 24 امشب و پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی خارجی از سیزدهم آبان از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) انتقال می‌یابد.

وی افزود: پروازهای دمشق نیز از 20 آبان از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی منتقل خواهد شد اما پروازهایی که مبدا یا مقصد آنها فرودگاه‌های جده و مدینه است فعلا در فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی فرودگاههای کشور گفت: پروازهای این سه مسیر نیز در یک برنامه زمان بندی ، تا پایان سال به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) منتقل می‌شود.

کتابچی با بیان اینکه با این انتقال فعالیت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیش از 2 برابر افزایش می یابد ، گفت : میزان متوسط پروازهای فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در هر روز 50 پرواز است که با انتقال پروازها ، این تعداد به 110 پرواز در روز افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی فرودگاههای کشور درباره امکانات رفاهی و خدماتی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت : هیچ نگرانی برای رفت و آمد مسافران از این فرودگاه به تهران و بالعکس وجود ندارد و شرکت های تاکسیرانی مستقر در فرودگاه آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

به گفته وی، ظرفیت فعلی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در سال حدود 6 میلیون و 500 هزار نفر است که با انتقال پروازهای جدید میزان جابجایی مسافر در این فرودگاه به 4 میلیون و 500 هزار نفر در سال می رسد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی فرودگاههای کشور در ادامه گفت : برای تکمیل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ، انتظار داریم دولت ردیف اعتبار خاصی را در نظر بگیرد.

کتابچی با بیان اینکه در بودجه های امسال 80 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اختصاص یافته است ، گفت : در صورت تکمیل مرحله اول این فرودگاه ، همه امکانات، تجهیزات و مواردی که لازمه یک فرودگاه بین المللی و مطابق استاندارد جهانی فراهم می شود و تا 6 میلیون و 500 هزار مسافر را در سال جا به جا می کند.

وی با اشاره به اینکه برای این کار 320 میلیارد تومان بودجه و اعتبار لازم است ،افزود: با تامین این اعتبار ، باند دوم، کارگو، تجهیزات لازم آشیانه ها و غیره احداث می شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور درباره چشم انداز فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: اولین مسئله ای که وجود دارد این است که طرح جامع فرودگاه امام مورد بازنگری قرار گیرد.

کتابچی افزود: وسعت فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) 13هزار و500 هکتار است و در طرح جامعی که در سال 72 تهیه شد، ظرفیت نهایی آن حداکثر 40 میلیون مسافر پیش بینی شد، اما در بازنگری که با همکاری مشاور صورت گرفته است، ظرفیت نهایی فرودگاه امام خمینی (ره) به 90 میلیون مسافر ارتقا می یابد که گام بسیار بزرگ و مهمی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور درباره مشارکت بخش خصوصی در احداث فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: همزمان با ایجاد زیرساخت مرحله یک، مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها در مرحله بعدی نیز مورد توجه خواهد بود.

کتابچی با بیان اینکه با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم که کار مطالعاتی را انجام دهیم، افزود: براین اساس ترمینال دوم فرودگاه امام خمینی با حداقل 20 میلیون مسافر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد دلار (معادل هزار میلیاردتومان) احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی فرودگاههای کشور خاطرنشان کرد: با توجه ویژه رئیس جمهور و دولت به توسعه فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) قطعاً روند احداث و توسعه این فرودگاه در این دوره به نقطه عطف خود خواهد رسید.

کد خبر 35087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز